×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، ذبیح‌الله ذاکری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در نشست خبری مشترک مدیران حوزه تامین آب استان اظهار کرد: میزان برخوداری از فاضلاب در استان حدود ۱۳ درصد است که در کشور حدود ۴۳ درصد است.

وی با اعلام اینکه برای اجرای طرح فاضلاب بحث دریافت تسهیلات از بانک توسعه اسلامی در دستور کار است، گفت: با دریافت تسهیلات طرح توسعه فاضلاب در پنج شهر استان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از برنامه‌ریزی برای افتتاح تصفیه‌خانه دیگر در شهر ساری خبر داد و گفت: برنامه داریم که خودمان را به نرم کشوری برسانیم.

این مسؤول در ارتباط با چالش‌های حوزه آب استان بیان کرد: آب‌های زیر زمینی استان مازندران به سمت شوری پیش می‌رود.

ذاکری با اعلام اینکه هزینه تولید آب در استان مازندران در حال افزایش است، گفت: آب‌های استحصال شده در محمود آباد و فریدونکنار با منگنز بالا تولید می‌شود که نیاز به اصلاح ساختار داشته و همین موضوع هزینه تولید آب در استان را افزایش می‌دهد.

وی درباره پروژه‌های در دست اجرای استان، گفت: سال گذشته ۱۳۵ میلیارد اعتبار بود تنها ۵۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد، در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان به پیمانکار بدهکار هستیم.

 ذاکری اظهار داشت: زمانی که ما در زمینه کم آبی در مازندران هشدار دادیم کمتر کسی باور می‌کرد که این استان با تنش کم آبی روبه‌رو شود که سال گذشته با هزینه ۵ میلیارد تومان دستگاه آب شیرین کن در گلوگاه مازندران نصب شد.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت آب شرب افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه ما در استان تامین آب با کیفیت است که وزارت نیرو بر این مسئله تاکید دارد که در این راستا هزینه‌های ما چندین برابر می‌شود.

ذاکری بیان کرد: حفر ۱۷ حلقه چاه برای جبران کمبود آب شرب، نصب ۹ دستگاه سیستم‌های حذف آهن و منگنز برخی از اقدامات این شرکت در راستای مقابله با تنش آبی در استان است.

وی گفت: سال گذشته اعتبار آب و فاضلاب شهری مازندران ۱۳۵ میلیارد تومان بود که ۵۵ درصد تخصیص یافت و اکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان بدهی این شرکت به پیمانکاران است.

ذاکری گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در استان داریم که برای بازسازی آن ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سال گذشته ۷۵ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شد.

وی بیان کرد: پرت منابع آبی استان در سال ۹۲ حدود ۳۲ درصد بود که اکنون به ۲۸ درصد رساندیم که در برنامه ششم قصد داریم سالانه یک درصد این شاخص را کاهش دهیم.

ذاکری گفت: در بخش منابع آب زیرزمینی که در حال کاهش است بحث مدیریت مصرف در استان آغاز شد که آموزش مدارس ابتدایی، زنان خانه‌دار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مازندران استانی خاص بوده که به ۵۸ شهر و سه میلیون شهروند و مسافر در استان خدمات ارائه می‌دهد.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false