×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخدادشمال ؛ همزمان با اعزام ۱۹ گروه جهادی، واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۲هزار راس دام سبک‌ و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی و آموزش بهره برداران از امروز یکشنبه به مدت سه روز در شرق مازندران شروع شد.

واکسیناسیون رایگان دام در قالب اولین رزمایش جهاد دامپزشکی مازندران با شعار سفیران خدمت تا پانزدهم آذر ماه در پانزده روستای منطقه محروم و کم برخوردار هزارجریب شهرستان بهشهر انجام می شود.

آموزش بهره برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام از دیگر اهداف این رزمایش جهادی است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران در آیین رزمایش جهادی دامپزشکی با بیان اینکه تمامی بیماری های احتمالی دام و طیور با اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل است، گفت: در سال جاری بیش از پنج میلیون واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری انجام شد.

حمزه آقاپور کاظمی سمپاشی را مهمترین راهکار پیشگیری از انواع بیماری های دامی دانست و ادامه داد:‌ از همه دامداران استان توقع داریم تا سمپاشی جایگاه دام و انجام واکسیناسیون رایگان را جدی بگیرند.

وی با بیان این که همواره دانشجویان جهادی دامپزشک کمک کار در پیشگیری از بیماریهای دامی در مناطق محروم هستند، گفت: همه این اقدام برای کنترل بیماری در جمعیت دام عشایری استان مازندران است.

وی بر لزوم پیشگیری از بیماری های احتمالی دامی در بین جمعیت دامی مناطق محروم استان تاکید کرد و بیان داشت: در این رزمایش جهاد گران جهاد کشاورزی و سپاه کربلا مازندران همکاری همه جانبه دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false