×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، روح الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه کمیسیون دانشجویی و دانش آموزی مازندران با حضور رؤسای دانشگاهها و مسئولان آموزش و پرورش استان در ساری افزود: تعداد ۵۳۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی امسال به مدرسه خواهند رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: فضای مدارس و دانشگاه‌های مازندران برای تحصیل ۵۳۰ هزار دانش آموز و ۱۸۵ هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید آماده شده است.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های فرهنگی در مدارس و دانشگاهها افزود: تقویت فعالیت های فرهگی در مدارس و دانشگاه ها سرمایه گذاری اولویت دار برای تحکیم زیرساختهای معنوی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حوادث سال گذشته و التهاب آفرینی معاندان در بستر دانشگاهها افزود: ارتباط با دانشجویان و روشنگری در قالب جهاد تبیین در دانشگاهها و مدارس برای افشای توطئه های فرهنگی معاندان ضرورت دارد.

معاون استاندار مازندران وجود ۱۸۵ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان را یاد آور شد و افزود: هم اکنون ۴۴ واحد دانشگاهی غیر دولتی و هفت واحد دانشگاه دولتی در مازندران در عرصه آموزش عالی فعالیت دارند.

وی با تاکید بر تلاش روسای دانشگاهها برای رفع مشکلات زیر ساختی و رفاهی دانشگاهها اظهار کرد: تقویت برنامه های آموزشی در دانشگاهها با رویکرد حل مسائل و رفع تنگناهای توسعه استان ضرورت دارد.

سلگی، دانشجویان و دانش آموزان را سرمایه های فکری و علمی کشور دانست و افزود: دانشگاه‌ها پیشران و موتور توسعه کشور به شمار می روند و باید در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرین باشند.

در این جلسه روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مازندران گزارشی از روند آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید دانسجویان ارائه کردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false