×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه آموزش و پرورش درکشور مأموریت اجتماعی و فرهنگی دارد گفت : تمام تلاش همکاران ما این است بازگشایی مدارس شوق‌آفرین و شاداب داشته باشیم و این شاداب سازی را در دل خانواده‌ها ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی وارد مدارس شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینک آغاز سال تحصیلی در استان با بیش از ۱۷ هزار کلاس درس می باشد و۲۲ هزار معلم را نیز سازماندهی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده گفت؛ استمرار خدمت را برای بازنشستگان در دستور کار قرار داریم و در این طرح حدود ۳۰درصد از معلمان با این شیوه به‌کارگیری شدند تا یک سال آینده همکاری داشته باشند.

کمالی با اشاره به اضافه شدن معلمان جدید به بدنه نظام آموزشی استان گفت:‌ ۶۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و یک هزار و ۲۰۰ معلم جدید استخدام برای خدمت در دوره های ابتدایی، ‌متوسطه و هنرستان‌ها مشغول به کار می‌شوند و بقیه کمبود نیروی انسانی از محل اضافه کار شاغلان تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه بیش از ۵۳۰ هزار دانش‌آموز با ۳۷ هزار معلم و کادر اداری سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد ، بیان کرد : حدود ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه داریم که از این تعداد ۱۰۴ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند که مازندران بیشترین نرخ تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را بعد از استان تهران دارد.

کمالی با اعلام اینکه ۴۷ درصد دانش آموزان مازندرانی در مقطع متوسطه رشته‌های فنی حرفه‌ای را انتخاب کردند، در حالی که میانگین کشوری ۴۲ درصد است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش ظرفیت هنرستان در استان مازندران هستیم به همین منظور قراردادی با خیران منعقد شد تا در سه نقطه استان امیرکلای بابل ، چالوس و نکا با صرف هزینه ۷۵۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت تا با ساخت این فضاها به ظرفیت های موجود هنرستانی استان اضافه شود که هم اکنون اداره کل نوسازی مدارس در حال تهیه نقشه است.


وی به اختصاص مناسب سرانه آموزش و پرورش مازندران در ۲ سال اخیر اشاره و گفت: برای این منظور دولت ۹۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان اختصاص داده است و در بخش هنرستان‌های استان نیز دولت ۳۸ میلیارد تومان به منظور خرید و تجهیز امکانات اختصاص داد و علاوه بر این در طرح شهید سلیمانی به منظور تامین و ایجاد فضاهای ورزشی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه در تقسیم‌بندی تعداد دانش‌آموزان در مدارس استانداردها رعایت شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکم دانش آموزان استان در کلاس‌های درس متناسب با استاندارد کشور و روی عدد ۳۶ نفر در هر کلاس است.

وی درباره وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات مدارس بیان کرد: ۲۹ پروژه از هفته دولت تا مهر ماه افتتاح شد و ۱۵۵ کلاس درس به کلاس‌ها اضافه می‌شوند و هیچ مشکلی در تامین کلاس‌ها نداریم.
کمالی با بیان اینکه در بحث ثبت‌نام مشکلی نداشتیم و در ثبت کتاب درسی در تمامی پایه‌ها استان مازندران رتبه اول را دارا هستیم گفت : نزدیک به ۸۰ درصد کتاب‌های درسی در استان مازندران توزیع شده است به جز مقطع کاردانی و فنی حرفه‌ای که در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران به حضور پرشور خانواده‌ها و دانش‌آموزان در جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت : مراکزی را هم در سطح استان باعنوان مراکز احسان و نیکوکاری ایجاد کردیم تا با فعالیت این مراکز شاهد ترغیب فرهنگ احسان و نیکوکاری در سطح استان خواهیم بود.
وی در بحث اخذ وجه در زمان ثبت ‌نام خاطرنشان کرد : اعلام کردیم دریافت وجه از خانواده‌ها نباید داشته باشیم کاهی گزارش‌هایی داشتیم که خانواده‌ها در این زمینه مشارکت داشتند به مدیران هم اعلام کردیم کار داوطلبانه است ولی در مجموع دریافت وجه در مازندران دولتی در مدارس اجباری نیست بلکه اختیاری است.

وی با اشاره به اینکه در بحث کسب رتبه‌های مناسبت در کنکور به سمت ارتقا پیش می‌رویم، افزود: فضایی ایجاد شد، خانواده‌ها برای اینکه فرزندشان رتبه برتری داشته باشد به سمت کلاس‌های خصوصی سوق می‌یابد ولی عموما دانش‌آموزانی که رتبه بالا را کسب می‌کنند از کلاس استفاده نمی‌کنند.
کمالی از برنامه ریزی ویژه به منظور شناسایی استعدادهای دانش آموزان برای کسب موفقیت های بیشتر در کنکور سراسری آتی خبر داد و گفت: هرچند که امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد داشتیم؛ به طوری که ۲۳ رتبه زیر ۱۰۰ و دو رتبه زیر ۲۰ متعلق به استان مازندران بوده است.

کمالی در خصوص اجرای شعار دولت سیزدهم برای ایجاد عدالت آموزشی در مازندران خاطرنشان کرد:‌ دولت سیزدهم امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای این منظور به مازندران اختصاص داده است که برای کمک به مناسب سازی و تامین تجهیزات مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان آنها کم است هزینه می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false