×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر امین اسدی مشاور معاون وزیز و جانشین قرارگاه جهاد دامپزشکی کشور در مراسم افتتاحیه اولین رزمایش جهاد دامپزشکی مازندران از ارائه ۲۰ میلیون خدمت در ۱۲۰۰ رزمایش جهاد دامپزشکی خبر داد و گفت : ۲۰ میلیون خدمت رایگان واکسیناسیون ، سم پاشی ، ویزیت و آموزش در مناطق محروم و صعب العبور ارائه شد‌.

جانشین قرارگاه جهاد دامپزشکی کشور افزود: اقدام جهادی یعنی عبور از موانع و تلاش برای حل مشکلات و هرجا جهادی عمل کردیم مشکلات راحت‌تر حل گردید که نمونه بارز آن ۸ سال دفاع مقدس بود که رزمندگان اسلام با دستان خالی جلوی کشورهای قدرتمند ایستادند.

اسدی ادامه داد: اگر در جهاد تبیین و جهاد دامپزشکی خوب عمل کنیم، می توانیم سربازان گمنام عرصه سلامت غذایی که همکاران دامپزشکی هستند را افسران سلامت غذایی بنامیم.

جانشین قرارگاه جهاد دامپزشکی کشور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر کار جهادی گفت: در خرداد سال گذشته اولین رزمایش جهاد دامپزشکی در منطقه زاگرس ایران انجام شد و تاکنون ۱۲۰۰ رزمایش ملی در کشور برگزار گردید.

اسدی آشنایی با روحیه انقلابی‌گری و کارهای جهادی همچنین کشف تجربه دانشجویان و جوانان در کنار درمانگران با تجربه را از دیگر دستاوردهای این رزمایش‌ها دانست.

وی از ارائه ۴ میلیون خدمات رایگان در هفته بسیج خبر داد و خاطرنشان کرد: این یک افتخار بزرگ برای سازمان دامپزشکی است و از تمام زحمتکشان و افسران سلامت غذایی کشور تقدیر می‌کنم.

همچنین دکتر آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: همزمان با اعزام ۱۹ گروه جهادی ، واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک‌ و سنگین ، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی و آموزش بهره‌برداران به مدت سه روز در شرق مازندران شروع شد.

این مسئول ادامه داد: واکسیناسیون رایگان دام در قالب اولین رزمایش جهاد دامپزشکی مازندران با شعار سفیران خدمت تا پانزدهم آذرماه در ۱۵ روستای منطقه محروم و کم‌برخوردار هزارجریب شهرستان بهشهر انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام از دیگر اهداف این رزمایش جهادی است.

آقاپور کاظمی با بیان اینکه تمامی بیماری‌های احتمالی دام و طیور با اقدامات پیشگیرانه تحت کنترل است، گفت: در سالجاری بیش از پنج میلیون واکسیناسیون انواع دام علیه بیماری انجام شد.

وی سمپاشی را مهمترین راهکار پیشگیری از انواع بیماری های دامی دانست و ادامه داد:‌ از همه دامداران استان توقع داریم تا سمپاشی جایگاه دام و انجام واکسیناسیون رایگان را جدی بگیرند.

آقاپور کاظمی با بیان اینکه همواره دانشجویان جهادی دامپزشک کمک‌کار در پیشگیری از بیماری‌های دامی در مناطق محروم هستند، خاطرنشان کرد: همه این اقدام برای کنترل بیماری در جمعیت دام عشایری استان است.

او بر لزوم پیشگیری از بیماری‌های احتمالی دامی در بین جمعیت دامی مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: در این رزمایش جهادگران جهادکشاورزی و سپاه کربلا مازندران همکاری همه جانبه دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false