×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در گفتگو با خبرنگاران هرگونه تلاش را برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی ورزش‌های دوران دفاع مقدس را ستودنی دانست و آن را مجاهدت رسانه‌ای برشمرد.

سرهنگ سلامی با گرامیداشت یاد خاطره دوران دفاع مقدس یادآور شد: مازندران به ۱۰ هزار شهید و ۱۷۲ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس می بالد و و رزمندگان اسلام در ۱۲ یگان و ۲۴ عملیات دوران دفاع مقدس حضور فداکارانه در مقابل دشمن داشتند و رزمندگان مازندرانی در بسیاری از عملیات‌ها خط‌شکنان جبهه نبرد حق علیه باطل بودند و در بسیاری از عملیات‌ها فتوحات بزرگی را خلق کرده‌اند.

مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، رزمندگان مازندرانی را نماد ایثار و مقاومت برابر دشمنان ذکر کرد و گفت: مردم غیرتمند این خطه علاوه بر حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس در قائله‌های داخلی و تحرکات گروه‌های ضد انقلاب در استان و منافقین حماسه ساز بودند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس به عنوان جنگ جهانی کوچک یاد شده است، گفت: این دوران افتخار مردم بزرگ ایران بوده است و رمز موفقیت و پیروزی در دوران دفاع مقدس ایستادگی، مقاومت و پیروی محض از امام ولایت بوده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: مردم ایران با سلاح ایثار و مقاومت حماسه آفرینی‌های زیادی را در دوران دفاع مقدس انجام دادند و فتوحات رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس برای خیلی‌ها باور کردنی نبود اما رزمندگان با قدرت ایمان و اخلاص توانستند از موانع عبور کنند.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دوران دفاع مقدس ۱ گنجینه گرانبها برای ملت ایران به شمار می‌رود، گفت: ما باید از ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای باز کردن بسیاری از مشکلات و گره‌های فراروی استفاده کنیم زیرا آن ارزش‌ها در مقابله با جنگ ترکیبی کارساز خواهد بود.

وی بصیرت و جهاد تبیین و تقویت روحیه ایمان امید و معنویت را راهکار اصلی بیان کرد و با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گفت: پیش بینی ما این است که بیش از ۱۵ هزار فعالیت و برنامه توسط بخش‌های گوناگون جامعه اجرا شود.

وی تصریح کرد: همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد مقاومت در مرکز استان و از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و زنان پیشکسوت عرصه جهاد و مقاومت از جمله برنامه‌ها است و رژه نیروهای مسلح استان در روز جمعه در مرکز استان برپا می‌شود.

سرهنگ سلامی بر پایی نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت با بیش از ۴۰ غرفه نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: بازخوانی عملیات والفجر ۸ دفاع مقدس به مدت سه شب در موزه فرهنگی دفاع مقدس انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران حضور راویان در مساجد و مدارس، برگزاری ۲۰ برنامه متمرکز در حوزه زنان و ۱۳۰۰ برنامه در حوزه زنان و دفاع مقدس، ۲۰ برنامه در حوزه روحانیت و دفاع مقدس با محوریت ۴۰۰ شهید روحانی، جشنواره استانی ترنم فتح با پنج گروه و رونمایی از آلبوم موسیقی کودکان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false