×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سید سروش ساداتی جمالی مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در نشست خبری با خبرنگاران همزمان با بازگشایی مدارس، از بی‌توجهی شهرداری ساری برای تامین ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه گلایه کرد و گفت : براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ابلاغ دولت امسال ، با تامین مالی از طریق اوراق ، شهرداری ساری موظف گردید که سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تامین کند اما با وجود رسیدن به بازگشایی مدارس و پیگیری‌های مکرر صورت گرفته هیچ اتفاقی تا کنون نیفتاده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران ادامه داد: دکتر حسینی پور استاندار مازندران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان ، دستور دادند که شهرداری‌ها موظف هستند سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده بگیرند ، اما در مرکز استان این همت وجود ندارد .

 ساداتی جمالی با بیان این مطلب که برای سرویس ایاب و ذهاب ۶ مدرسه در مرکز استان با حدود ۵۰۰ دانش آموز قریب به دو میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که با توجه به مصوبه شورای آموزش و پرورش مازندران شهرداری ساری باید این امور را انجام دهند که هنوز موفق به اجرای آن نشدیم.

به گفته وی ، شاید بتوانیم هزینه ایاب و ذهاب در شهرهای دیگر را تامین کنیم اما در مرکز استان امسال هیچ بودجه ای به این موضوع تعلق نگرفته ولی ما در نهایت تلاش می کنیم که خانواده‌ها دچار مشکل نشوند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در آموزش و پرورش استثنایی ، زندگی روزمره این فرزندان در جامعه است و ما تلاش می کنیم که این افراد بتوانند حداقل های زندگی را در جامعه بیاموزند.

ساداتی جمالی گفت : از مردم درخواست می کنیم که این دانش آموزان را به عنوان افراد توانمند پذیرا باشند تا بتوانند زندگی مستقلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه، ۵۵ مدرسه با ۲۲۲۶ دانش آموز با نیازهای ویژه در مازندران فعال هستند ، افزود: باید تمام تمرکز را برای تعلیم و تربیت این دانش آموزان داشته باشیم ،ولی هزینه سرویس ایاب و ذهاب و درمان برای خانواده دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار کمرشکن است.

ساداتی جمالی با عنوان این که آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران برای رفاه ، و غذای گرم دانش آموزان با نیازهای ویژه هزینه میکند گفت: شش میلیارد تومان در سال گذشته برای سرویس ایاب و ذهاب هزینه شد تا کمک حال این خانواده ها باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false