×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ سرهنگ پاسدار سید ابراهیم شریفی فرمانده سپاه شهرستان ساری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار محوری هفته بسیج در سال ۱۴۰۲ گفت: بسیج پا پر کردن خلاء های نظام در عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی، و در کارنامه خود از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس تاکنون نقش ماثری داشت و به وضوح مشاهده می شود که امید و آرامش و امنیت را برای ملت ایران اسلامی به ارمغان آورده فلذا شعار هفته بسیج امسال ؛ بسیج امید ملت ایران.

فرمانده سپاه ناحیه ساری ادامه داد: شعار هفته بسیج امسال برای ملت ایران یک جمله نا مأنوس نیست بلکه موضوعی به اثبات رسیده و تثبیت شده برای مردم ایران است و ما تنها در مسیر استمرار این شعار باید تلاش کنیم که بسیج به معنای واقعی امید ملت ایران بوده و هست و ان شاءالله امید ملت های اقصی نقاط جهان نیز خواهد بود تا آماده شویم برای ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.

سرهنگ شریفی با تأکید بر نقش آفرینی بسیجیان جان بر کف و ولایت مدار در طول دوران طلایی دفاع مقدس در حفظ کیان امت اسلامی و دفاع خاک ایران عزیز و نقش پر رنگ بسیجیان در برقراری عزت و صلابت و استقلال و آزادی و آزادگی، افزود: بسیجیان در میدان های گوناگون همچون پدافند غیر عامل، آتش سوزی های جنگل ها و مراتع، سیل و زلزله و رانش زمین، مقابله با بحران هایی همچون ویروس کرونا و فتنه های گوناگون و اغتشاشات، همچنین وحدت آفرینی و مبارزه با بی عدالتی ها، محرومیت زدایی و مواسات و بیش از این ها، با صلابت و اقتدار اثر غیر قابل انکار و امیدآفرین خود را بر جای گذاشته است.

فرمانده بسیجیان مرکز مازندران ادامه داد: امروز این منطق این فرهنگ و این مکتب که منبعث از آموزه های الهی و دینی و برگرفته از اعتقادات معنوی و علوی است، از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی فراتر رفته و در سایر ملت های جهان نیز ساری و جاری شده و حرکت بیرونی بسیج به اقصی نقاط جهان رسیده و الگوی عملی ملت های مظلوم و ستمدیده و آزادی خواه جهان شده است.

 

فرمانده سپاه ساری با اشاره به یکی از افتخارات بسیج، عنوان داشت: طواغیت عالم و ابر قدرت های جهانی که همواره سعی می کنند برای استثمار و استعمار ملت ها متوسل به ابزارهای و قدرت های مادی بشوند هیچکدام هیچگاه گمان نمی کردند که روزی قدرتی در این دنیا بتواند در مقابل آنها ایستادگی کند، اما امروز شاهد هستیم که مدعیان نظام تک قطبی اذعان دارند که نیرو و تفکر بسیجی در مقابل آنها به شکلی مقتدرانه و کارآمد ایستادگی می کند و این الگو در حال تکثیر است.

سرهنگ شریفی در تداوم ذکر افتخارات و دستاوردهای بسیج، افزود: بسیج همواره با مجموعه های فرهنگی مردمی همچون مساجد مأنوس بوده و در همین مسیر به شکل قرارگاه های محله مهدوی طرح های محله محور در قالب برنامه های اجرایی پایگاه های بسیج محلات در سطح استان در حال اجرا می باشد که در این طرح مردمی، پایگاه های بسیج و امام جماعت مساجد دو رکن اساسی هستند تا مساجد به عنوان مراکز و الگوهای فعالیت های مردم محور اسلام ناب اثر تاریخی خود را تداوم ببخشند.

فرمانده سپاه ساری،به برنامه های اجرایی در طول هفته بسیج اشاره کرد و گفت: هفته بسیج در بیش از ۶۰۰ پایگاه مقاومت بسیج با اجرای بیش از ۲۰۰۰ برنامه رقم خواهد خورد که از مجموعه برنامه های متنوع طول هفته بسج در شهرستان ساری عبارتند از: همایش اقتدار بسیج در سوم آذر ماه ۱۴۰۲ که در سالن ورزشی سید رسول حسینی، پایان ساخت، افتتاح و بهره برداری سه خانه محروم، ساماندهی و افتتاح و رونمایی از ۱۰ گلزار شهدا، تکریم مقام شهدا با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران،برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در بوستان ولایت از ۲۹ آبان به مدت یک هفته، برگزاری نشست های بصیرتی و آگاهی بخش، توزیع و اهدای ۲۰۰۰ سبد کالا به ارزش بیش از ۲ میلیار تومان در طول هفته بسیج و چندین عنوان برنامه ریز و درشت دیگر که در طول هفته بسیج به اجرا در خواهد آمد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه ساری در ادامه سخنانش به موضوع اخلاص در بسیج اشاره کرد و گفت: مجموعه های بسیج و سپاه در ارائه خدمات خیرخواهانه بدون چشم داشت و با نیت کمک مؤمنانه و مواسات همواره اقدامات و برنامه هایی را در طول سالیان دراز در دستور کار داشته و دارد و این امور را با خلوص نیت در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و برای رضای خداوند متعال و آماده سازی زمینه ظهور امام عصر (عج) به انجام می رسانند که این اخلاص موجب همراهی و هم افزایی و همدلی و وحدت در تشریک مساعی برای نقش آفرینی آحاد ملت و مسئولین در این راستا برای رفع دغدغه های مردم بویژه در مناطق محروم گشته است.

سرهنگ شریفی در پایان اشاره ای به بسیج در کلام امام راحل عظیم الشأن و رهبری معظم انقلاب مد ظله العالی داشتند و گفتند: یکی این که بسیج صرفاً یک حرکت احساسی نیست، بسیج متّکی است به دانستن و فهمیدن، متّکی است به بصیرت.

فرمانده سپاه ساری یادآور شد؛بسیج لشکر انقلاب است، بسیج مال انقلاب است. اگر دوگانگی‌ای وجود داشته باشد، دوگانگی انقلابی و ضدّ انقلابی است. بنابراین بسیج مرکز هم‌افزایی است. یعنی بایستی قشرهای مختلف مردم در بسیج حضور داشته باشند. نمیگویم مثل یک عضو از بدن؛ نه، چون اعضای بدن درست است که حرکت میکنند، امّا همه‌ اسیر مغزند؛ مغز میگوید ببین، مغز میگوید بشنو، مغز میگوید بگو یا حرکت کن؛ مغز فعّال است.

سرهنگ شریفی عنوان کرد؛در بسیج این‌جوری نیست که همه اسیر مرکز باشند و فقط از دستور بگیرند و معطل باشند تا مرکز بگوید بگو یا برو؛ نه، مثل این است که هر عضوی خودش یک مغزی داشته باشد که با آن مغز اصلی که در سر است هماهنگ باشد. اما با بصیرت و موقعیت شناسی اقدام لازم را در زمان مقتضی صورت می دهد که این هماهنگی البتّه راه‌هایی دارد – که در بسیج یک‌ چنین حالتی وجود دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false