×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بی‌مهری شهرداران به دانش‌آموزان استثنایی همچنان ادامه داشته و مدیریت شهری از این باب می‌لنگد.

ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی یا شرایط ویژه هنوز محل مناقشه است و شهرداران مازندرانی علی‌الخصوص شهرهای بزرگ استان توجهی به این مقوله مهم ندارند.

گلایه چندین‌باره رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران ما بر آن داشت که رودرروی این مدیر جوان و پُرتحرک بنشینیم و بیشتر با مشکلات دانش‌آموزان با شرایط ویژه آشنا شویم.

سیدسروش ساداتی جمالی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: علیرغم انجام مکاتبات اداری از سوی استاندار مازندران و به تبعِ آن از سوی فرمانداران ، متاسفانه هنوز مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی مرتفع نگردید.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۰ شهرداری همکاری داشته و ۸ میلیارد ریال در این زمینه پرداخت کردند، افزود: شهرداران شهرهای بزرگ از جمله ساری، بابل، آمل و قائم‌شهر هیچ توجهی به ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی ندارند.

ساداتی جمالی ادامه داد: طی ۴ مرحله، ۳۵ میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان پرداخت کردیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران از تحصیل ۲ هزار و ۶۰۸ دانش‌آموز در ۵۳ مدرسه خبر داد و گفت: با ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی، رتبه اول کشور را کسب کردیم که این موفقیت ماحصل تلاش همه همکارانم است.

ساداتی جمالی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز جامع در سطح استان، افزود: ۱۵۷ نیروی متخصص آموزش دیده در این مراکز مشغول بکار بوده و کار غربال نوآموزان در بدو ورود به مدرسه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سنجش ۳۸ هزار نوآموز انجام شد از والدین دانش‌آموزان در شهرهای آمل، بابل و قائم‌شهر خواست هرچه زودتر در سامانه سنجش ثبت‌نام و کار را به روزهای آخر نسپارند.

این مقام مسئول از وجود ۹ هزار دانش‌آموز دیرآموز در استان خبر داد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم اینگونه دانش‌آموزان در مدارس عادی جای‌دهی شوند و در این ارتباط معلمان ابتدایی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا با دانش‌آموزان لب‌مرزی ارتباط بهتری برقرار کنند.

ساداتی جمالی از اداره‌کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی خواست اطلاعات کودکان را در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار دهند تا فرصت طلایی آموزش اینگونه بچه‌ها از دست نرود.

وی از راه‌اندازی مدارس سوادکوه، مرزن‌آباد و چمستان خبر داد و گفت: مرکز جامع توانبخشی طوبی بابل نیز آغاز بکار کرد.

ساداتی جمالی با اشاره به اختصاص ۱۲ فضای آموزشی جدید به مراکز جامع، افزود: اولین کانون تندرستی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در هنرستان مرحوم کولائیان ساری افتتاح شد.

وی با اعلام اینکه سالن ورزشی هنرستان صدیقه طاهره آمل به بهره‌برداری رسید و سالن ورزشی هنرستان امام صادق(ع) ساری نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: سالن ورزشی اختصاصی کودکان استثنایی بابل منتظر نصب انشعابات بوده و دستگاه‌های متولی نیز قول همکاری دادند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false