×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش خبرگزاری رخداد شمال ، سید سروش ساداتی جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران خبر داد: دانش آموزان با نیازهای ویژه دوره دوم متوسطه کاردانش در پنجمین جشنواره مهارتی در مرحله کشوری افتخار آفرینی کردند.

ساداتی هدف از این جشنواره را ایجاد انگیزه و ارتقاء توانایی‌های هنری و مهارتی و رقابت سالم در بین دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: جشنواره مهارتی دانش‌آموزان استثنایی در بین آثار مهارتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی عموم جامعه نسبت به توانمندی دانش آموزان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان و شناسایی و تلاش برای شکوفایی استعدادهای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

وی در ادامه اظهار کرد: پنجمین جشنواره مهارتی به منظور شناسایی استعداد و توانمندی های دانش آموزان، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضو مفید و مولد در بازار کار، تشویق و ترغیب دانش آموزان در راستای افزایش مهارت حرفه ای و ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دوره دوم متوسطه کاردانش در مدارس مختلف کشور برگزار شد.

جمالی تاکید کرد:‌ در راستای تسهیل در امر آموزش و یادگیری دانش‌آموزان استثنایی انتظار می‌رود تا مسئولان و دبیران مدارس متوسطه در استان ها از روش‌های نوین تدریس استفاده کرده و با کسب آگاهی در این زمینه تلاش کنند تا بستر توسعه استعدادهای این دانش‌آموزان را فراهم کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان استثنایی نیازهای ویژه‌ای داشته واز برخی توانایی‌ها برخوردار نیستند باید با تعلیم و تربیت مناسب و برنامه‌ریزی‌های ویژه و اساسی تلاش کنیم تا در مسیر یادگیری آنها خللی ایجاد نشود که ضروری است برای رسیدن به این مهم از تجهیزات و لوازم کمک‌آموزشی متناسب با نیاز این دانش‌آموزان استفاده شود تا توانمندی‌های بالقوه خود را به مرحله فعلیت برسانند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

وی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختار‌های مناسب مهارت آموزی بعنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر ادامه داد: مهارت آموزی، استعدادیابی و تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیاز‌های آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

ساداتی جمالی ایجاد احساس خود ارزشمندی در دانش آموزان به عنوان عضومفید جامعه، شناساندن توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه به جامعه، تشویق و ترغیب دانش آموزان در راستای افزایش مهارت‌ها و آموزش‌های مهارتی را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

جمالی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها نقش موثری در استقلال شخصی، خودباوری دانش آموزان و آمادگی برای اشتغال و تسهیل در روند انتقال موفقیت آمیز به دوران بزرگسالی آنها دارد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید براهمیت ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی افزود: با توجه به نیاز‌های ویژه دانش آموزان استثنایی، با بکارگیری شیوه‌های مناسب تعلیم وتربیت وبرنامه ریزی‌های اساسی در جهت به فعلیت رساندن توانمندی‌های بالقوه آنان تلاش خواهیم کرد.

ساداتی گفت: این جشنواره در ابتدا از رقابت های کلاسی میان دانش آموزان پایه دوازدهم آغاز شد و در مرحله درون مدرسه ای تعداد ۷۴ نفر از دانش آموزان پایه دوازهم هنرستان های دوره دوم متوسطه کاردانش در ۵ رشته صنایع چوب، خیاطی، باغبانی، هنر زندگی در خانه، کمک خدمات اداری به رقابت پرداختند و در ادامه نفرات اول در هر رشته به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله استانی ۱۹ نفر در ۳ رشته هنر زندگی در خانه، کمک کار ساده خیاط و کمک باغبان به رقابت پرداختند که ۷ نفر از دانش آموزان توانستند امتیاز لازم را از نگاه داوران این رشته مهارتی کسب کنند.
و در نهایت ۳ نفر دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

جمالی تصریح کرد: ۳ دانش آموز راه یافته به مرحله کشوری موفق شدند؛ مقام اول و سوم رشته های باغبانی، کمک کار ساده خیاط و هنر زندگی در خانه را از آن خود کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false