×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : حجت‌الاسلام محسن رهامی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در سومین کنگره حزب آزادی در کانون توحید تهران اظهارداشت: توسعه پایدار یکی از ضروریت‌های امروز جامعه ما است و یکی از وظایف احزاب نیز فراهم نمودن توسعه پایدار است.

وی افزود: امروز مسابقه توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی یک مسابقه‌ای جدی در عصر حاضر است و کشورهایی که به ابعاد توسعه توجه نکنند و اسباب و لوازم آن را فراهم نکنند عقب خواهند افتاد.

به اعتقاد عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در صورت عدم تحقق توسعه پایدار منابع انسانی، علمی و مالی کشورهای کمتر توسعه یافته به سمت کشورهای توسعه‌یافته جریان خواهد یافت.

رهامی در همین زمینه به مهاجرت نخبگان و نیروهای انسانی به کشورهای دیگر اشاره و تصریح کرد: فرار نخبگان علم و تدبیر را به سمت کشورهای توسعه یافته سوق می‌دهد و خاورمیانه در بحران اقتصادی، بیکاری، فساد اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق، اعتیاد، دست و پنجه نرم می‌کند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یکی از مأموریت‌های اساسی احزاب را توسعه پایدار برشمرد و خاطرنشان کرد: هرگاه احزاب در توسعه پایدار پیش‌قدم می‌شوند، کشورها در میدان این توسعه نمره بیشتری خواهند گرفت. هیچ کشوری بدون وجود احزاب قادر به ایجاد توسعه پایدار و دموکراسی نخواهد شد.

رهامی می‌گوید که برگزاری چند انتخابات نشان از دموکراسی نیست بلکه چگونگی انتخابات و تأثیر کمرنگ نهادهای قدرت می‌تواند کشور را به سمت دموکراسی بهتر سوق دهد.

وی با اشاره به نهضت مشروطیت این الگو را سرمشق گرفته از مشروطیت عثمانی دانست و قانون اساسی سال ۱۲۸۵ ایران را یکی از مترقی‌ترین قانون اساسی منطقه در آن زمان خواند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در عین حال گفت: اگر قانون اساسی ۱۲۸۵ خوب اجرا می‌شد و به موازات آن گردش قدرت به دست احزاب صورت می‌گرفت و قانون اساسی و حقوق شهروندی تدریس می‌شد، نوبت به انقلاب اسلامی نمی‌رسید.

وی در همین زمینه افزود: اگر پدران ما در مشروطه به اهداف خود می‌رسیدند قطعاً انقلاب اسلامی هم ضرورتی نداشت چرا که شکل و قالب حکومت سیاسی خیلی مهم نیست بلکه اهمیت آن مرتبط به محتوای آن است.

به اعتقاد رهامی، توسعه پایدار در جمهوری اسلامی هنگامی محقق می‌شود که حکومت بتواند جلوی فرار مغزها را بگیرد، مهاجرت از روستاها به شهرها را معکوس کند و آسیب‌های اجتماعی را مرتفع و حل کند چرا که گسل‌های اجتماعی می‌تواند به جامعه ایران آسیب بزند و حل این گسل‌ها صرفاً به دست احزاب ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: احزاب می‌توانند در این زمینه برنامه بدهند و برای حل گسل‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیرو تربیت کنند. به عبارتی اگر لازم باشد حزب باید سرمایه‌گذاری کرده و برخی از نیروهای خود را به کشورهایی بفرستند تا الگوی موفق آنها را در ایران اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه با برداشت از منابع خدادادی ارزان فروشی و دلالی نمی‌توان کشور را اداره کرد، گفت: باید کشور را از طریق مالیات‌های صحیح، تولیدات و سود حاصل از فروش محصولات اداره کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false