×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : سید هادی حسینی  معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در پنجاه و هفتمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) عازم ژنو* سوییس شد.

حسینی درباره حضور خود در این نشست جهانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدافع حقوق و منافع خالقان آثار ادبی و هنری در عرصه های داخلی و بین المللی در کنار سایر وظایف محوله قانونی، مسئول اصلی حوزه حق مولف کشور است.

به گفته وی، همین وظیفه ذاتی موجب شده است که این وزارتخانه افزون بر سیاستگذاری در حوزه حق مولف و تهیه لوایح قانونی، با اعزام نمایندگان خود به نشست های تخصصی وایپو ضمن اعلام مواضع کشور، در تدوین اسناد بین المللی این حوزه نیز نقش موثری داشته باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از جمله نشست هایی که نماینده این وزارتخانه همواره در آن شرکت نموده است نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت فکری است.

حسینی، وظیفه اصلی کمیته دایم کپی رایت و حقوق مرتبط وایپو را به عنوان یکی از کمیته های تخصصی این سازمان، پرداختن به موضوعات مربوط به حوزه حق مولف و تهیه پیش نویس معاهدات بین المللی دانست .

وی گفت: در نشست اخیر گزارش اقدامات انجام شده در خصوص ٢ موضوع مهم تدوین سند حقوقی بین المللی برای حمایت از سازمانهای پخش رادیو- تلویزیونی و نحوه استفاده کتابخانه ها، موسسات تحقیقاتی و آرشیوها از آثار ادبی و هنری ارایه می شود.

پنجاه و هفتمین نشست مجمع عمومی وایپو از تاریخ ٢ الی ١١ اکتبر ٢٠١٧میلادی برابر با ١٠الی ١٩ مهرماه سالجاری در شهر ژنو سوییس و با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار می شود.

جمهوری اسلامی ایران از سال ١٣٨٠ خورشیدی عضو سازمان جهانی مالکیت فکری است.

*ژنو دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس (پس از زوریخ) و پرجمعیت‌ترین شهر روماندی (بخش فرانسوی زبان سوئیس) و مرکز استان ژنو است. این شهر در ساحل دریاچه ژنو قرار دارد.

در این شهر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و اروپایی زیادی قرار دارد از این رو یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود و میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین‌المللی در جهان است. از مهمترین سازمانهای بین‌المللی در این شهر مقر اروپایی سازمان ملل متحد می‌باشد. همچنین دومین قطب اقتصادی کشور سوئیس و نهمین مرکز اقتصاد رقابتی جهان و سومین در اروپا بعد از لندن و زوریخ است.

این شهر در سالهای اخیر، یکی از بهترین شهرهای جهان بر پایه کیفیت زندگی به شمار می رود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false