×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آمل ، اظهار کرد: در مازندران ۱۷ شهید سلامت در ایام شیوع کرونا ویروس تقدیم شدند که در این شهرستان دکتر بهرام طهماسبی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به وخامت حال به شهادت نائل شد.

وی با اشاره به حمایت بی امان خیران سلامت در مازندران ، افزود: آمل از شهرهای شاخص و بزرگ در علم ، دیانت ، سیاست ، فقاهت و پژوهش است و انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس با توجه به انجام تعهدات دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از گذشته نگاه حمایتی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه دولت در حوزه سرمایه گذاری و ارائه خدمات به بیماران خاص مشکل دارد و مردم نیز در تأمین هزینه بیماری خاص مشکلات فراوان دارند ، تصریح کرد: حدود یک هزار و ۸۰۰ بیمار دیالیزی در مازندران داریم که نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند البته با توجه به تعداد زیاد بیماران دیالیزی در آمل با توجه به تجهیزات بیمارستان ها ، در این بین تعداد بیماران بیش از حد تجهیزات است و با ایجاد مرکز دیالیز بیمارستان شمال امیدواریم با ایجاد بستر مناسب باری از دوش ارائه خدمات به بیماران کاسته شود.

غلامی یادآور شد: خیران نیک اندیش در حوزه درمان بیماران خاص همانند دیالیزی ، هموفیلی ، سرطانی ، تالاسمی و شیمی درمانی سرمایه گذاری و کمک رسانی داشته باشند تا تنها مشکلات دنیوی بیماران حل شده بلکه یک پاداش اخروی جاری برای آنها محسوب شود.

وی بیان کرد: آمل در حوزه فعالیت خیران سلامت و درمان سرآمد است و باید بسترسازی لازم برای جذب بیشتر خیران انجام شود.

غلامی بیان کرد: شاهد افتتاح فاز یک بازمهندسی و تجهیز ساختمان شماره ۲ دانشکده‌ها و پردیس پزشکی این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال بودیم که گام بزرگی در حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امید داریم بستر هماهنگی ، هم فکری و هم افزایی بین خیران و مسؤولان دولتی بیشتر شود هرچند دولت در پوشش هزینه ، گسترش و ایجاد زیرساخت ها کارهای فراوان دارد پس اگر مردم پای کار بیایند دولت بهتر بستر لازم را مهیا و فراهم می کند.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل در این مراسم اظهار کرد: بخش دیالیز این مجموعه در راستای تأمین نیاز منطقه پس از بررسی های لازم و نیازمندی کمبود تخت دیالیز انجام شد.

ابراهیم قاسمی افزود: تعداد ۲۰ تخت دیالیز در فضای یک هزار متر مربع با تخت ها، مانیتورینگ و ابزار دیالیز پیشرفته و روز دنیا و هزینه بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال مهیا شده است که برای بخش دیالیز ۲۰ تخت درنظر گرفته شد و هم اکنون ۱۶ تخت فعال برای ارائه خدمات فعال است.

وی با اشاره به اینکه چالش های مالی در حوزه سلامت سنگین است، ادامه داد: سال گذشته چالش مالی این مجموعه به نقطه اوج رسید همچنین در راستای مسؤولیت اجتماعی، حفظ این مجموعه و توان خدمت رسانی به مردم خیر نیک اندیش حاج حبیب اله اردشیر و هلدینگ فولادین ذوب آمل (فذا) با سرمایه گذاری و مشارکت لازم پای کار آمد.

قاسمی گفت: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آمل با ۱۵۰ تخت فعال و ۲۵۰ تخت موافقت اصولی تلاش دارد تا با توجه به نیازهای آینده بخش های مورد نظر ایجاد کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false