×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه برای سال تحصیلی جدید برای نقل و انتقال معلمان و جبران کمبود معلم در پایه‌های پایین تحصیلی چه سازوکاری در استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش در سازماندهی نیروی انسانی اصل را بر این می‌داند تا کلاس درس بدون معلم نباشد.

وی با اشاره به اینکه در نقل و انتقالات توجه به رفاه و معیشت معلمان نیز توجه شده است، افزود: نقل و انتقال معلمان برای سال تحصیلی جدید به ادارات شهرستانی تفویض اختیار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: همکاران فرهنگی ما در نقل و انتقالات اصرار دارند صرفا خواسته آنان اجرا شود که این درخواست مشکلات مدیریتی به همراه دارد.

این مسؤول در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه شما تأکید دارید فرهنگ امنیتی از آموزش و پرورش برداشته شود و امنیت فرهنگی در این نهاد آموزشی و پرورشی حاکم شود چیست، گفت: در آموزش و پرورش دولت گذشته فضای امنیتی حاکم بود اجازه طرح سؤال و صحبت به کسی داده نمی‌شد بدیهی است افرادی که این نگاه را دارند در روند کار عدم صلاحیت به آنان وارد می‌شود.

قاسمی جذب نیرو در آموزش و پرورش را براساس اصول و شایسته‌سالاری دانست و ادامه داد: بحث اعتماد میان مدیریت و کارکنان سرمایه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی است و دولت در این مدت اعتماد را بازسازی کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اداره حراست این اداره کل مورد اقبال همکاران ما قرار دارد، تصریح کرد: دیگر فرهنگیان ما از حراست نمی‌ترسند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران محدودیت مالی را عاملی برای کم کاری فرهنگیان ندانست و ادامه داد: همچنان در حال پرداخت مطالبات فرهنگیان در سال ۸۸ هستیم و با این شرایط مطالبه‌گری همکاران ما وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه در اجرای هدایت تحصیلی و توجه به رشته‌های مهارتی برای تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌ها چه اقداماتی انجام شد، اظهار کرد: در دو سال اخیر از منابع استانی یک میلیارد تومان و در سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد تا هنرستان‌های مازندران تجهیز شود که امسال هم براساس مذاکره با سازمان برنامه و بودجه این روند اعتباری البته بیش از سال‌های اخیر ادامه دارد.

قاسمی در ادامه ایجاد ۳۰۰ مدرسه پژوهش‌محور را از ابتکارات آموزش و پرورش مازندران در سه سال اخیر دانست و ادامه داد: استقرار نظام برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش مازندران، آموزش ۹۸ درصد والدین دانش‌آموزان پایه اول دبستان، ارتقای درآمدهای اختصاصی و هماهنگ شدن محتوای آموزشی پیش‌دبستانی‌ها از اقدامات سه سال اخیر در سیستم تعلیم و تربیت استان بوده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صدور مجوز آموزشگاه‌های زیر نظر نهاد تعلیم و تربیت چگونه انجام می‌شود، گفت: صدور مجوز برای آموزشگاه‌های باید از سوی شهرستان‌ها نیازسنجی شود براساس قانون جدید برای ایجاد مراکز پرورشی هم مجوز صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر راه‌اندازی خانه علم کشور در شهرستان بهشهر، خاطرنشان کرد: چند سالی است پیگیری‌های لازم انجام شد اما به دلیل نبود منابع مالی به نتیجه نرسید.

این مسؤول افزود: اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش در اجرای پروژه‌ها عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

قاسمی پیشگیری از کاهش آسیب‌های اجتماعی را بخشی از وظایف معلمان دانست و بیان کرد: معلمان خود را مربی می‌دانند و مبرا از کنترل کاهش آسیب‌های اجتماعی نیستند.

وی روند رو به رشد ناهنجاری‌های اجتماعی در مدارس را تأیید کرد و گفت: باید بر روی این ناهنجاری‌ها  تمرکز و مدیریت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه اداره ویژه آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی و مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود، افزود: معلمان در رابطه با کنترل آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

این مسؤول در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه تعیین و تکلیف مربیان پیش‌دبستانی به کجا کشید، اظهار کرد: سال ۹۴ تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی در صورت نیاز به صورت حق‌التدریسی بکارگیری شدند این در حالی است که ما با نیروی مازاد مواجه هستیم.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته به مربیان پیش‌دبستانی نیاز نبود و نیروهای گذشته حفظ شدند، افزود: تلاش بر این است نسبت به امور مربیان پیش‌دبستانی نگاه واقع بینانه حاکم شود تا به حق و حقوق و بیمه خود برسند.

وی تیترهای روزنامه قدس در رابطه با نقد عملکرد دولت را مورد سؤال قرار داد و از روزنامه قدس خواست از دولت انتقاد نکند!

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان بیکار زیادی در استان مازندران وجود دارند، تاکید کرد: دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد، نیاز جامعه و امکانات آموزشی اولویت‌بندی می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه نیروهای ارزشی در آموزش و پرورش بکارگیری می‌شوند، ادامه داد: مدیری که منصوب می‌شود باید با دیدگاه دولت همسو باشد هیچ نیروی سراغ نداریم که با اندیشه سیاسی با او برخورد شده باشد.

قاسمی با بیان اینکه ما سعی کردیم مردم بدون لکنت با دولت سخن بگویند، تصریح کرد: سیاست ما در انتصاب مدیران شایسته‌سالاری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا آموزش و پرورش نسبت به مسائل و مفاهیم دینی و قرآنی در مدارس بی‌تفاوت شده است، گفت: سند تحول بنیادین توجه به مفاهیم دینی و شجره طیبه دارد عموم افرادی که در تالیف کتب درسی هستند باسابقه و متعلق به دولت خاصی نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، برگزاری ۲ هزار یادواره شهدا، مسابقات قرآن و عترت را از فعالیت‌های پرورشی و دینی در مدارس دانست و افزود: در مازندران بیش از ۲۴ هزار کلاس درس داریم که ممکن است در ۳۰ ساعت کار یک درصد در اجرا انحراف داشته باشند اگر تطابق بین برنامه و مفاهیم درسی دیده نشد خانواده‌ها به آموزش و پرورش مراجعه کنند.

این مسؤول درخصوص توزیع شیر مدارس و انتخاب شرکت در این حوزه را برعهده اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ کمیته شیر مدارس شکل گرفت و در سال گذشته ابلاغ اعتباری دیر اعلام شد فرصتی برای ادامه کار کمیته نبود اما این طرح استمرار دارد.

قاسمی گفت: مدیریت توزیع شیر به چه کارخانه‌ای واگذار شود بر عهده ما نیست آموزش و پرورش دستگاه بهره‌ور است هر شرکتی که مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد باشد ما قبول می‌کنیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false