×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، همزمان با گرامیداشت روز ملی محیط‌بان ، ۱۳نفر از محیط‌بانان نمونه مازندران با حضور رییس کل دادگستری مازندران و معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، دادستان استان ، تجلیل شدند.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در آئین گرامیداشت روز محیط بان در ساری گفت: حفاظت محیط زیست مازندران در چنین شرایط سخت و مشقت بار به لحاظ بودجه ای و نیروی انسانی ، رتبه نخست کشور در شاخص حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی سال ۹۷ را کسب کرده است.

حسینعلی ابراهیمی ضمن قدردانی از خانواده‌های محیط بانان ، تعداد محیط بانان مازندران را ۲۴۵ نفر اعلام کرد و گفت: طی سه سال اخیر ۹۵ نفر از محیط بانان استان نمونه شدند.

وی با بیان اینکه امسال مازندران بیشترین محیط بان نمونه کشوری را داشته است، اظهار داشت: پنج نفر از محیط بانان مازندران نمونه ملی و یک نفر از محیط بانان استان نیز برگزیده نمونه ملی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه طبق بودجه سال جاری برای هر خودرو محیط بانی امسال فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سرانه در نظر گرفته اند ، گفت که این مبلغ یک جفت لاستیک نمی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه ما نمی توانیم معجزه کنیم ، در عین حال گفت که اما اگر همه مسئولان و مردم همکاری و مشارکت کنند ، کمبود بودجه دلیلی نمی شود تا تجاوز به عرصه های طبیعی و از بین رفتن منابع طبیعی را شاهد باشیم.

وی توضیح داد: سازمان حفاظت محیط زیست دستگاه حاکمیتی است و توقع داریم بودجه این سازمان در استان ها نیز ملی شود و متناسب با عرصه های طبیعی ، انفال و اهمیت زیست محیطی آن بودجه تخصیص بدهند.

مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی منابع طبیعی تشکیل می دهد و طبق آمار اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران هم اکنون نسبت محیط‌بانان استان به وسعت تحت مراقبت یک دوم کشور و یک سیزدهم استانداردهای جهانی است.

بر اساس استانداردهای جهانی برای هر یک هزار هکتار اراضی زیست‌محیطی یک محیط‌بان استخدام شده که این آمار برای مازندران به ازاء هر محیط‌بان ۱۳ هزار هکتار است.

علاوه بر آن طبق استاندارد ملی ، برای هر ۶ هزار هکتار اراضی زیست محیطی در کشور یک محیط‌بان داریم و این آمارها نشان می دهد که مازندران از لحاظ تامین نیروی انسانی برای حفاظت از محیط‌ زیست نیز با کمبود نیرو مواجه است.

*جلوی تخریب محیط زیست را می‌گیریم

رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه در حمایت از محیط زیست جلوی تخریب می‌ایستیم، گفت: وظیفه ذاتی سازمان محیط زیست صیانت از مواهب الهی است.
حجت‌الاسلام محمدحسن اکبری با اشاره به اینکه ما به عنوان دستگاه قضایی برخود فرض می‌دانیم که از محیط بانان حمایت کنیم، اظهار کرد: حاکمیت باید شرعا و ذاتا حامی محیط بانان باشد و محیط بانی کار جهادی است و یاور شما خداوند خواهد بود.

*مازندران مرکز پرنده‌نگری در دنیا شود

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز در این همایش با اشاره به اینکه خودم را مدافع محیط زیست می‌دانم،گفت: کنار شما محیط‌بانان هستیم چون وظیفه شرعی و قانونی ما است.

سیدیونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه محیط زیست شاهرگ حیاتی طبیعت محسوب می‌شود، افزود: از امروز برای حفظ پرندگان مهاجر همت کنیم تا حوادث غیرقابل دفاعی که برای مازندران؛ تکرار نشود.

وی تاکید کرد: مازندران با توجه به قابلیت و زیست‌بومی که دارد باید به محل پرنده‌نگری در دنیا تبدیل شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false