×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهندس حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درخصوص تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد از اواخر روز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه تا صبح جمعه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ که شامل کاهش محسوس دما، بارش باران (و برف در میان‌بند و ارتفاعات)، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات شده و منجر به یخبندان و آبگرفتگی خواهد شد، توصیه‌هایی به کشاورزان و دامداران استان داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، بر تهیه و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین و استفاده از سیستم‌های دومنظوره سوخت در واحد‌های تولیدی کشاورزی نظیر دام و طیور، پرورش گل و گیاه، قارچ و واحد‌های گلخانه‌ای و صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحد‌های دامداری روستایی در مناطق بالادست و میان‌بند اقدام کنند.

عنایتی به زنبورداران توصیه کرد: از کندوها در برابر سرما محافظت کرده و نسبت به تامین شکر مورد نیاز برای کندوها اقدام کنند.

وی همچنین خواستار بررسی و راه‌اندازی دستگاه‌های گرمایشی جایگزین در صورت قطع سوخت اصلی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باغداران نسبت به جمع آوری فوری محصول مرکبات و انتقال آن به انبارهای فنی اقدام کنند، افزود: استفاده از سیستم‌های رفع خطر یخ‌زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی به باغداران توصیه می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false