×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، حمید ظهرابی در آئین گرامیداشت روز محیط‌بان در ساری علت تعریف بودجه ملی برای محیط زیست استان ها را فراهم سازی زمینه مناسب و لازم در دفاع از استانداردهای زیست محیطی و استقلال بیشتر این مجموعه ها اعلام کرد.

وی توضیح داد: گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد که برخی از ادارات کل محیط زیست استان ها و حتی ادارات در شهرستان ها به دلیل برخورد قاطع و قانونی خود در اجرای طرح های عمرانی و یا توسعه ای ناقص استانداردهای محیط زیست که توسط سرمایه گذارنماها ارائه می شود ، با کسری و یا کاهش بودجه استانی و شهرستانی مواجه می شوند.

این مسئول گفت: اینکه مدیران محیط زیست در شهرستان ها و استان های کشور در انجام وظیفه حاکمیتی حفاظت از عرصه های طبیعی و انفال با محدودیت های بودجه ای طبق تصمیم استانی و شهرستانی مواجه شوند ، بی انصافی است.

وی افزود: این موضوع در سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه قرار گرفته است و امروز شخص رئیس سازمان ، ملی شدن بودجه محیط زیست استان های کشور را در در دست پیگیری قرار داده و شخصاً از هیات دولت در این زمینه قول گرفته است.

معاون سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و همه مردم باید نسبت به مقولات زیست محیطی حساس شوند ، گفت: امروز عوام زدگی در مسایل زیست محیطی یک آفت جدی است که بشدت در حال رواج است و متاسفانه به مسایل فنی محیط زیست آسیب می زند چرا که این مسایل نباید محل مناقشه بین افرادی قرار گیرد که اطلاعات ندارند.

ظهرابی افزود: مدیریت محیط زیست مسایل فنی و ابعاد مختلفی دارد که باید توجه شود هر چند مسایل کلی حفاظت محیط زیست باید عمومی و مردمی و در واقع اجتماعی شود.

وی به اعلام آمار شکار غیرقانونی یک میلیون بال پرنده در فریدونکنار ، ادعای کاهش شدید سطح زمین و عرصه حفاظت محیط زیست و کاهش جمعیت جانوری محیط زیست به عنوان نمونه هایی از تبعات نگاه عوام زده به مسایل محیط زیست یاد کرد و توضیح داد: کل جمعیت پرنده ای که به ایران می آیند سالانه ۹۰۰ هزار تا نزدیک به ۲ مییلون قطعه است و متوسط آمار پرندگان مهاجری که طی ۳۰ سال اخیر به مازندران می آیند سالانه ۶۰۰ هزار قطعه بوده است ، اما اینکه ادعا می شود بیش از یک میلیون قطعه پرنده در یک نقطه از کشور مثلاً فریدونکنار قتل عام شد و بازتاب بین المللی نیز یافت ، بی انصافی است.

معاون محیط زیست کشور افزود: عرصه مناطق چهارگانه زیر پوشش محیط زیست ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است که پس از انقلاب تنها ۷۰ هزار هکتار تغییر کاربری یافته است و این میزان کمتر از چهاردهم درصد کل عرصه را شامل می شود و نباید با عوام زدگی به گونه ای از تغییر کاربری این عرصه صحبت شود که برخی از دشمنان داخلی و خارجی خریدار آن باشند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فضای حفاظت محیط زیست با ارائه اطلاعات نادرست علیه محیط زیست دچار خدشه شود ، افزود: هجمه علیه محیط زیست با واقعیت آمارها جمعیت حیات وحش و سطح عرصه ها مغایر است و همه باید بدانند که امروز محیط زیست به درستی در حال انجام ماموریت خودش است و حتی از کشورهای همسایه در خواست همکاری در زاد و ولد بعضی از گونه های جانوری داشته ایم.

در این مراسم که معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس کل دادگستری مازندران حضور داشتند ، از ۱۳ محیط‌بانان نمونه استان تجلیل شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false