×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب که در ۹ ماهه سال جاری در مازندران ۳۰۶ نفر براثر سوانح رانندگی جان باختند گفت : مازندران رتبه یازدهم کشور را در این بخش به خود اختصاص داد.

مدیرعامل صندوق تامین بیمه خسارت های بدنی کشور گفت : ۹ هزار نفر براثر سوانح رانندگی در مازندران زخمی شدند که در این بخش نیز این استان رتبه ششم را در بین استان های کشور کسب کرد.

جباری گفت: در سال جاری حدود ۷۰۰ پرونده پرداخت غرامت بدنی ناشی از سوانح رانندگی در صندوق تامین خسارت های بدنی استان تشکیل شد و این صندوق افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت به خانواده حادثه دیدگان پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق تامین بیمه خسارت های بدنی کشور یادآور شد ؛  صندوق تامین خسارت های بدنی در سال ۱۳۴۷ در کشور تشکیل شد که کار پرداخت غرامت به حادثه دیدگان ناشی از سوانح رانندگی که به هر دلایلی مقصران توانایی پرداخت را ندارند بر عهده دارد.

جباری گفت: این صندوق براساس آمار در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال غرامت به حادثه دیدگان بدنی و فوتی ناشی از سوانح رانندگی پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق تامین بیمه خسارت های بدنی کشور عنوان کرد ؛ صندوق تامین خسارت‌های بدنی، حلقه‌ای از خدمات و پوشش‌های صنعت بیمه کشور است.

وی گفت : بر اساس قانون بیمه شخص ثالث، صندوق به نوعی مکمل شرکت‌های بیمه در ارائه خدمات به مردم است و با توجه به خسارات هنگفت حوادث رانندگی در ایران نحوه‌ی جبران خسارت‌های زیان‌دیدگان این گونه حوادث از اهمیت بالایی برخوردار است.

جباری گفت : جبران خسارت از صندوق هنگامی میسر است که به هر دلیلی امکان پرداخت خسارت از محل بیمه‌نامه شخص ثالث وجود نداشته باشد. در ۳ سال اخیر تحولی در حوزه‌ی مدیریت صندوق اتفاق افتاد. رسالت بسیار سنگینی در ماده ۱۰ قانون بیمه‌نامه شخص ثالث متصور شده است که تحقق آن برای همان هدفی است که قانون‌گذار برای صندوق ترسیم کرده است ولی شاید به هر دلیلی این اثربخشی در صندوق وجود نداشت.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false