×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهرداد محمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به تدوین تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد قائم‌شهر در زمینه مد و لباس اسلامی گفت: دانشگاه آزاد قائم‌شهر تنها دانشگاه فعال در طراحی دوخت در منطقه است، در تلاش هستیم تا با حمایت دولت از ایده‌های خوب ایرانی اسلامی کمک بگیریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در ارتباط با هفدهم دی ماه مصادف با سالگرد آغاز سیاست منع حجاب از سوی رژیم پهلوی و آغاز یک دوره سیاه در تاریخ زندگی مردم ایران که توسط رضاشاه به تاریخ ۱۷ دی ۱۳۱۴ تصویب شد و به‌ موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند، بیان کرد: ما این اقدام را یک منکر روشن و واضح قلمداد می‌کنیم، ولی متاسفانه امروز شاهد بدحجابی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با حجاب در انقلاب اسلامی حاضر به‌دنبال علت‌ها هستیم نه معلول‌، بیان کرد: بخش‌های حاکمیتی باید به وظایف‌شان عمل کنند تا
آنچه که از بدحجابی می‌بینیم اتفاق نیفتد.

محمدی افزود: همه فکر می‌کنند ستاد امر به معروف مجری کار مقابله با بدحجابی است در حالی که این مسئله دستگاه‌های متولی دارد ما در بخش نظارتی همکاری‌های لازم را با هماهنگی نهادهای مختلف مربوط داریم، در ستاد مجموعه‌ای‌ از مسؤولان ایفای نقش دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران خاطرنشان کرد: متولی مقابله با بدحجابی سازمان‌های صنعت، معدن‌ و تجارت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی هستند، این نهادهای فرهنگی اثرگذار هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه طراحی و تولید مد و لباس ایرانی اسلامی در بخش بانوان و آقایان روشی موثر برای تبیین حجاب است، گفت: در این زمینه هماهنگی‌های خوبی انجام با بنیاد حجاب و عفاف استان که ذیل دفتر مقام رهبری است صورت گرفته است.

وی یادآور شد: گروه‌های جهادی حجاب و عفاف که مطالبه‌گر هستند نیز می‌توانند با دلایل و منطق سراغ مسؤولان امر بروند، همانطور که می‌دانید ۲۶ نهاد مرتبط با حجاب و عفاف هستند.

محمدی با اعلام اینکه وظیفه داریم با منشا تولید لباس‌های نابهنجار برخورد کنیم، اعلام کرد: پیگیر هستیم که به تقویت روحیه جهادی امر به معروفی هم برای بانوان و آقایان در سطح جامعه بپردازیم، ابتدا باید فرهنگ درست جا بی‌افتد و این‌ کاز از سطوح پایین همان مدارس آغاز شود تا فرهنگ درست پوشش مناسب برای نسل پیش رو که متاثر از فرهنگ‌های متفاوت است تبیین شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان تاکید کرد: مسؤولان باید به وظایف‌شان عمل کنند، در دانشگاه در زمینه مد و لباس از اساتید کمک بگیرند البته در حال تدوین تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد قائم‌شهر که تنها دانشگاه فعال در طراحی دوخت در منطقه است، هستیم تا با حمایت دولت از ایده‌های خوب ایرانی اسلامی کمک بگیریم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false