×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سید شمس‌الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست بخش خصوصی مازندران از کاهش رشد و شاخص‌های توزیع درآمد در کشور خبر داد و اظهار داشت: بدون تعارف تحریم‌ها را بر اقتصاد کشور مؤثر دانست.

وی با توجه به مسائل مطرح شده از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان ، افزود: مجمع نمایندگان استان آمادگی دارد که این مشکلات را پیگیری کند و به نتیجه برساند چرا که مازندران از توسعه صنعتی عقب مانده است و باید جبران شود.

مهدی سعادتی ، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز برگزاری نخستین جلسه مجمع نمایندگان مازندران را فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر با فعالان اقتصادی استان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رشد اقتصادی استان دانست.

وی بیان کرد: اصلاح برخی قوانین، رفع تعهدات ارزی، معرفی دو تن از نمایندگان برای حضور در شورای گفت‌وگو، رسیدگی به فرارهای مالیاتی، کوتاهی و تعلل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، مشکلات سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی، احیای شرکت‌های تعطیل شده و شرکت یکی از نمایندگان در کمیته احیا، ازجمله مواردی بوده که مجمع آن را دنبال می‌کند.

سعادتی افزود: این قول را به فعالان اقتصادی داد که تمامی مطالبات و دغدغه‌های عنوان شده آنها در نخستین جلسه مجمع حتماً مورد پیگیری قرار می‌گیرد و مجلس تمامی تلاش خود را برای حمایت از تولید و صادرات و افزایش رشد اقتصادی، امنیت غذایی و بهبود فضای کسب و کار، به کار خواهد بست. همچنین مقرر شد دومین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان با فعالان اقتصادی بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی مازندران برای بررسی بیشتر مشکلات و موانع حوزه‌های مختلف اقتصادی تشکیل شود.

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از قوانین بروزرسانی نشده است و به این علت در بحرانی ترین مشکلات قرار داریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در مازندران و کشور در حوزه کشاورزی داریم و با طرح این سئوال که چرا در کشورهای مختلف در کشاورزی به سرعت رشد کردند و چرا ما با اینهمه ظرفیت‌های خدادادی همچنان نقطه سر خط هستیم؟ گفت: کشورهای دیگر برای تولیدات خود ارزش گذاشتند، در تأمین نهاده‌ها و در ایجاد زیرساخت ها کار کردند.

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل کمیته احیا در حوزه تولید، درخواست داد که یکی از نمایندگان مجلس نیز در این کمیته عضو باشد.

منصورعلی زارعی ، نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط جنگی قرار داریم و باور کنیم که تولیدکنندگان ما در خط مقدم قرار دارند، تأکید دارد: در این شرایط باید لباس جنگی بپوشیم و در رزم قرار بگیریم.

وی با اشاره به قانون رفع موانع تولید و قانون بهبود فضای کسب و کار، گفت: اینها از قوانین خوبی برای رشد اقتصادی کشور هستند و وظایف دولت در آن مشخص شده است که باید محقق شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود بیان کرد: مجلس به سهم خود در حمایت از تولید تلاش می‌کند کما اینکه اخیراً تصمیم گرفته شده بود تا حق بیمه کارفرمایی در کارگاه‌های زیر پنج نفر حذف شود که مجلس در کمیسیون کشاورزی مقابل آن ایستاد. صدور کارت‌های بازرگانی باید با حساسیت بالایی صادر شود و از این کارت‌ها سو استفاده نشود.

زارعی با اشاره به تولید سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران که بخشی به بازارهای صادراتی عرضه می‌شود، گفت: دو ماه پیش برخی از صادرکنندگان پرتقال را با رنگ آوری به بازارهای خارجی صادر کردند و بازار مرکبات مازندران را زیر سئوال بردند.

ولی اله فرزانه ، نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به صحبت‌های فعالان اقتصادی اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایراداتی که بخش خصوصی به قوانین وارد می داند را به مجمع نمایندگان استان ارائه بدهد، طرح ها و راهکارهای خود را نیز اعلام کند تا اگر اشکال در قانون است، اصلاح شود.

وی بیان کرد: در صنعت طیور نیز مشکلات زیادی وجود دارد و نباید این طور باشد که وقتی نهاده ها گران می شود دولت حرفی نزند اما وقتی مرغ گران می شود دولت وارد میدان شود و بگوید ما مسئول تنظیم بازار هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false