×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ؛ مهندس سیف اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت:به مناسبت نخستین سالگرد ثبت جهانی دوتار ایرانی در لیست آثار ناملموس بشری مسابقه دوتارنوازی ایرانی در بهشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری رخداد شمال با اشاره به اجرای مسابقه دوتارنوازی ایرانی در مازندران اظهار داشت: این برنامه به‌عنوان نخستین سالروز رویداد فرهنگی تاریخی ثبت جهانی دوتار ایرانی در لیست آثار ناملموس بشری از ۱۸ آذرماه به مدت ۳ روز در شهرستان بهشهر به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: این رویداد در چند بخش کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی، مسابقه دوتار نوازی جوانان، نوجوانان، در دو سطح هنرآموزان و هنرورزان و همچنین سخنرانی تخصصی، دوتارنوازی و آئین تجلیل از استادان دوتار نواز طراحی‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران با بیان اینکه فراخوان و فرم ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اذعان کرد: دوتار نوازان شرق خراسان، شمال خراسان، ترکمن، قزلباش و مازندران در این رویداد فرهنگی حضور دارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false