×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ سید رضا کاظمی نیا مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در حاشیه بهره برداری از تجهیزات درمانگاه شهید فخری زاده ساری افزود: از آن جایی که هنوز برخی از شهرستان های مازندران از جمله میاندرود، گلوگاه ، جویبار ، عباس آباد و فریدونکنار بیمارستان ملکی تامین اجتماعی نداریم، بیماران بالای ۶۰ سال می توانند با مراجعه به بیمارستان های دولتی این شهرستان ها خدمت رایگان دریافت کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: بیماران بالای ۶۰ سال تحت پوشش این بیمه می توانند در بیمارستان های دولتی محل سکونتشان همانند بیمارستان ملکی سازمان خدمت رایگان دریافت کنند.

وی با بیان این که افراد زیر۶۰ سال نیز در بیمارستان های دولتی غیرملکی تامین اجتماعی فقط ۱۰درصد فرانشیز را از مجموعه هزینه های درمانی پرداخت می کنند، ادامه داد: اگر افراد بالای ۶۰ سال بیمه شدگان تامین اجتماعی به این مورد توجه کنند ، مطمئنا بار مراجعه افراد در بیمارستان های ملکی به ویژه بیمارستان ولیعصر قائمشهر کاهش پیدا می کند و در نتیجه ارایه خدمات درمانی مطلوب تر خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با توضیح این نکته که طبق برنامه مدیریت درمان تامین اجتماعی کشور تهیه زمین و ساخت بیمارستان ملکی در شهرستان های فاقد بیمارستان است، گفت: از آنجایی که ۶۰ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از طرفی به خاطر گردشگرپذیر بودن این استان افراد زیادی از بیمه شده ها طی سال از نقاط مختلف کشور از مراکز درمانی به خصوص بیمارستان های ملکی خدمات دریافت می کنند، توجه به توسعه و گسترش خدمات درمانی در همه نقاط استان ضروری است.

کاظمی نیا ،احداث و تجهیز درمانگاه شهید فخری زاده در ساری را به عنوان تنها طرح جدید احداثی این سازمان در مازندران نام برد و یادآور شد: با راه اندازی آن تعداد درمانگاه های ملکی این سازمان در استان به ۱۵ درمانگاه افزایش یافته است.

وی گفت: با بهره برداری این درمانگاه که بیش از ۱۰۷ هزار میلیون ریال اعتبار تامین اجتماعی هزینه شده ۲ هزار و ۵۳۳ متر مربع به فضای درمانگاه های تخصصی ملکی سازمان در مازندران اضافه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران بخش های موجود در این درمانگاه را شامل داروخانه ، سی پی آر ،گچ گیری ، اتاق معاینه ، تزریقات ، معاینه پزشک ، مامایی ، نمونه گیری خون ،آزمایشگاه بیوشیمی و خون شناسی، آزمایشگاه میکروب و انگل شناسی ، اتاق اکو ، متخصصان قلب ، عروق و داخلی ، دندانپزشکی و آندوسکوپی اعلام کرد.

کاظمی نیا در مورد احداث درمانگاه تامین اجتماعی فریدونکنار افزود: با کسب مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح، زمین مناسب برای احداث مرکز درمانی به مساحت ۲ هزار متر و با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال به اداره راه و شهرسازی استان مازندران ، تملک شد که در مرحله تهیه نقشه سطح بندی و مجوزهای شهری برای آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

تامین اجتماعی استان مازندران ۱۴ درمانگاه تخصصی در شهرستان های مختلف دارد که با سه هزار موسسه طرف قرارداد است که بخش قابل توجهی از خدمات درمانی و پزشکی بیمه شدگان از طریق این مراکز و موسسات ارائه می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false