×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکترحسین کرمانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجو همیشه نقش خودش را در انقلاب اسلامی در سنگرهای مختلف ایفا کرده است و باید همه ظرفیت‌های علمی را برای ارتقاء فعالیت‌های علمی در دانشگاه به‌کار ببریم.

وی تصریح کرد: در سال جاری موفق به جذب ۱۲ هزار دانشجو جدید شدیم و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مازندران به ۴۱ هزار نفر رسیده است و جذب دانشجویان دانشگاه نسبت به سنوات قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در ارتباط با برگزاری کلاس‌های دانشجویان در فضای مجازی، اضافه کرد: به دلیل ظرفیتی که از گذشته در ارتباط با برگزاری کلاس‌های مجازی در دانشگاه ایجاد شده بسیاری از دانشگاه‌ها از تجربیات دانشگاه آزاد در برگزاری کلاس‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین امکان ضبط تدریس وجود دارد و دانشجویان هر زمان غیر از کلاس به مطالب مطرح شده می‌توانند دسترسی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد مازندران در ارتباط با تدریس نظرات غرب در دانشگاه، بیان کرد: اجازه تبلیغ نظرات غربی را هیچ فردی نمی‌دهیم اما تدریس و تبیین و بررسی نظریات ایرادی ندارد.

کرمانیان یادآور شد: رویکرد ما حل مسائل مختلف در کشور است، امروز به دنبال نقش‌آفرینی موثر در جامعه هستیم، باید تلاش کنیم که برکت علم در سفره‌های مردم باشد، با ارتقا نسل اول و دوم دانشگاه‌ها و تبدیل آن به نسل سوم و چهارم کیفیت تحصیلی را فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های ما جذب حداکثری دانشجو بوده و در شرایط کرونا با افزایش جذب دانشجو مواجه شدیم، افزود: این روند نشان می‌دهد که کیفیت تحصیل در دانشگاه آزاد با رشد مناسبی برخودار بوده است.

کرمانیان خاطر نشان کرد: در کنار دریافت شهریه برنامه‌ریزی برای ایجاد درآمد غیرشهریه‌ای هم در دستور کار قرار می‌گیرد، در استان مازندران سه تا چهار سرا در حال شکل‌گیری است، سرای سلامت در مرکز استان، سرای گردشگری در غرب استان و سرای کشاورزی در قائمشهر در حال پیگیری است، برای درآمد غیرشهریه‌ای را در حال پیگیر هستیم و در صورت تحقق این درآمدها بخش اعظمی از درآمد دانشگاه استان غیرشهریه‌ای می‌شود.

کرمانیان به اقدامات فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران اشاره کرد و افزود: در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی رتبه برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور ا کسب کردیم.

وی با اعلام اینکه به دنبال بسترسازی و فرهنگ‌سازی در استان مازندران باشیم، افزود: از اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث‌های روز دانشگاه مورد استفاده می‌شود و برای اجرای کردن فرامین رهبر انقلاب به صورت جدی جلسات راهبردی را در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: استان مازندران جز زیان‌ده‌ترین استان‌ها پیش از حضور کادر فعلی دانشگاه بوده است اما با اقدامات و همکاران ما در حال حاضر یک ریال حقوق به احدی بدهکار نیستیم.

وی میزان بدهی‌های دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در دوره مدیریت گذشته را ۱۳۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ضمن پوشش بدهی‌ها مشکل خاصی نداریم و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های علمی مراکز رشد را نیز در دستور کار داریم.

کرمانیان همچنین درباره استفاده از ظرفیت بانوان در بدنه مدیریتی دانشگاه و در بخش معاونت‌ها گفت: در این بخش شاهد حضور بانوان در بخش‌های به علمی به عنوان مدیر گروه و همچنین اعضای هیأت علمی هستیم و در این بخش می‌توان از ظرفیت بانوان توانمند دانشگاه استفاده کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false