×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش ایرنا ، مجید عبداللهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : ضریب برخورداری آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاهای مازندران در سال ۹۲ حدود ۶۸ درصد بود که سال ۹۸ به ۷۷ درصد رسید.

وی توضیح داد : شاخص برخورداری مازندران از آب آشامیدنی تا سال ۹۲ حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر بود ولی اکنون در آستانه پایان کار دولت تدبیر و امید این فاصله به ۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران با اعلام این که در مجموع آب آشامیدنی سالم ۶۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بین سال های ۹۳ تا سال ۹۸ تامین شده ، گفت که این روستاها ۳۸ درصد از جمعیت روستایی برخوردار از آب آشامیدنی سالم را تشکیل می دهد.

طبق آمارهای رسمی در حال حاضر ۲ هزار و ۹۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردارند که از این تعداد مدیریت آب یکهزار و ۶۵۷ روستا بر عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است و بقیه به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

عبداللهی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های آبرسانی به روستاهای مازندران در دولت تدبیر و امید را حدود یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت که تا پایان سال جاری هم ۵۷ روستای دیگر استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ماززندران همچنین گفت که ۴۷۹ طرح آبرسانی در استان هم اکنون در حال اجرا است که برای تکمیل آنها به حدود سه هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در سال جاری حدود یکهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false