×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ محمد جعفری رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با بیان این مطلب که با بررسی‌های صورت گرفته، ۸۰ درصد مدارس ویژه دانش‌آموزان استثنایی این استان فرسوده و نیازمند مرمت و بازسازی است گفت: از مجموع ۵۱ مدرسه استثنایی دولتی در مازندران ۳۸ مدرسه و از ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری نیز ۲۲ مرکز بالای ۳۰ سال قدمت دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به زیربنا، تعداد کلاس‌های درس و تجهیز آن، هزینه ساخت مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی نیز متفاوت است، افزود: برای ساخت یک مدرسه استثنایی به ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

جعفری بر لزوم تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقاوم سازی ۱۵ مدرسه استثنایی مازندران تاکید کرد و گفت: تامین منابع مالی مورد نیاز برای مرمت و بهسازی مدارس ویژه دانش‌آموزان استثنایی نیازمند اهتمام بیشتر مسوولان است.

وی با اشاره به اینکه ساخت پنج مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرهای زیرآب، بابلسر، چمستان، مرزن‌آباد و بابل در دست اقدام است، افزود: عملیات اجرایی برای ساخت یک مدرسه در رامسر نیز آغاز شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران تصریح کرد: برای ساخت مدرسه استثنایی زیرآب، ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام هزینه شد و مدرسه بابل نیز خیرساز است و این دو طرح آموزشی تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری با بیان اینکه عملیات ساخت مدارس استثنایی در شهرهای بابلسر، چمستان و مرزن‌آباد که منابع مالی آن توسط خیران تامین شده بود، به علت افزایش هزینه‌ها هم‌اکنون راکد مانده است، گفت: سالن ورزشی ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهر بابل تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی شمار دانش‌آموران استثنایی مازندران را هشت هزار نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز استثنایی با نیازهای ویژه در ۵۱ باب آموزشگاه دولتی و ۲۴ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی مشغول تحصیل هستند و بقیه نیز در سطح مدارس عادی تحصیل می کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false