×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به آغاز اجرای‌ طرح نجما یا همان نهضت جهادی توسعه فیبر نوری با بیان اینکه پیش‌نویس اجرای ۹ طرح نجما از خرداد پارسال آماده شد اظهار داشت: شعار امسال مهار تورم بوده و در همین راستا ۱۳۰ طرح در حوزه فیبر نوری در مازندران اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۱۸۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور داریم و ۱۱ هزار کیلومتر مربوط به مازندران است افزود:در طرح جهادی نهضت فیبر نوری امسال بناست ۱۰ هزار کیلومتر مجهز به فیبر نوری در کشور شود که بخشی از آن در مازندران است.

این مسئول خاطرنشان کرد:در اجرای این طرح با بهره‌مندی مشتریان مخابرات بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات در کوتاه مدت و بلند مدت منافع خوبی دارد و در دولت سیزدهم تحقق گسترش فیبر نوری سرعت یافته است.

وی ادامه داد: شرکت‌های مخابراتی مولد زیادی در این حوزه وجود دارند و طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در خرداد ۱۴۰۰ با هدف سرعت بخشی در زمینه توسعه فیبر نوری انجام شد و برای ۲۵ استان ابلاغ صورت گرفت که در مازندران نیز آمادگی اجرای این طرح وجود دارد‌.

سلطانی خاطرنشان کرد:زیرساخت های فیبر نوری در مراکز شهرها انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تلفن ثابت بیش از ۳۰ میلیون مشترک در کشور داریم و در پهنای باند نیز ۶ میلیون مشترک وجود دارد خاطرنشان کرد:با آمادگی کامل مازندران، بسترهای مخابراتی برای اجرای فیبر نوری در استان فراهم شد.

سلطانی از دلائل مهاجرت از شبکه سیمی به فیبر نوری سخن گفت و افزود:افت سرعت و کیفیت پایین را در شبکه های سیمی شاهدیم و برای خروج از این مشکل استفاده از فیبر نوری برای کیفیت بخشی ضروری است.

‌مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۱۳۰ طرح اجرایی سبب می شود مردم و صاحبان صنایع و کارخانجات از سرعت بالا و سرعت پهنای خوب و مطمئن در کار استفاده کنند.

وی تصریح کرد :این طرح در کمتر از یکسال در مازندران اجرا شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: تحول در نهضت دیجیتال مهم‌ترین برنامه جهادی فیبر نوری شرکت مخابرات ایران است و لازمه موفقیت در این طرح مدیریت جهادی و حمایت مسئولان است که در‌ مازندران تحقق یافت.

وی گفت: طرح‌های شرکت مخابرات ایران متکی بر خود‌درآمدی است و این طرح فیبر نوری در ۲۵ استان انجام شد و پس از قزوین، در مازندران با ارسال طرح فیبر نوری در این زمینه پیشتاز شده ‌و این طرح مهندسی شده اجرا شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false