×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بورس با فرابورس ، در تعداد بازارها ، شفافیت و عملکرد سهام و دامنه نوسان قیمتی در ساعات معاملاتی و ضریب نقدشوندگی و ریسک خرید و فروش سهام و احتمال توقف نماد و میزان زیان انباشته سهام، تفاوت دارد.

به گزارش رخداد شمال ؛ نحوه انجام معامله در بازار بورس و فرابورس ، برای همه افراد یکسان است. افراد می توانند کد سهامداری خود را از یکی از کارگزاری های ۱۰۶ گانه در ۳۱ استان کشور دریافت کرده و پس از ثبت اطلاعات هویتی خود در سامانه سجام ، این کد را پس از تکمیل فرم‌هایی با ارائه رونوشت کارت ملی ، دریافت کنید.

پس از دریافت کد بورس ، ضوابط معاملات آنلاین را در قالب فرمی ، مطالعه و امضا کرده تا با ارائه یک نشانی پست الکترونیک معتبر ، کد کاربری و رمز عبور و شیوه فعالیت در سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری خود را دریافت کنید.

با داشتن کد کاربری و رمز عبور ، قادرید تا هر زمان ، وارد پروفایل خود شما و در ساعات معاملاتی (۹تا ۱۲:۳۰) نسبت به خرید و فروش سهام در بازار بورس و فرابورس اقدام کنید.

کارگزاران ، نماینده و واسطه سازمان بورس با شما هستند و نسبت به خرید و فروش شما ، کارمزدی دریافت می‌کنند. کارگزاران بورسی و فرابورسی ، موظف هستند که قوانین بورس را رعایت کنند. مثلا اگر شما سهمی را در بازار بورس خریداری کردید و بیش از موجودی ریالی شما ، خرید انجام شد ، هزینه مربوطه از شما اخذ شود.

انتخاب بین بازار بورس و فرابورس انتخابی مهم است و برای افراد زیادی سوال ایجاد کرده است. شفافیت صورت‌های مالی و اطلاع رسانی شرکت‌ها و انسجام گزارشات مالی در شرکت‌های فعال در بازار بورس و برگزاری دقیق و منظم مجامع در شرکت‌های بازار اول بورس ، بهتر از شرکت‌های فرابورسی در رده‌های مختلف است. اما همه این‌ها دلیل نمی شود که ما صدها شرکت فعال در بازار فرابورس را نادیده بگیریم.

چرا که همین شرکت‌های فرابورسی ، با تغییر اوضاع و تنظیم بهتر صورت‌های مالی و افزایش سودآوری ، بستر لازم برای ارتقا رتبه و جایگاه در بازار سرمایه ایران را بدست می‌آورند و به بازار اول بورس می‌روند. سهمی که از فرابورس به بازار اول بورس راه پیدا می‌کند ، قیمت و جایگاه سهم و برندینگ شرکت ارتقا یافته و شمار سهامدارانش ، افزایش نسبی خواهد یافت.

اما شما برای خرید و فروش سهام در بازار بورس یا فرابورس ، باید با توجه به فاکتور سود آتی ، چشم اندازی که برای سبد خود در نظر گرفته‌اید ، گروه و صنعتی که روی آن فعال هستید ، بررسی صورت‌های مالی ، تحلیل روانشناسی بازار و بررسی تابلو هر نماد در بازار بورس و فرابورس ، نسبت به انتخاب سهم از یکی از این دو بازار ، اقدام و پرتفولیو (سبد سهام) خود را طراحی کنید.

برخی از شرکت‌های فرابورسی ، با اعمال تغییرات بنیادین ، شرایط بازگشت با بازار اول بورس را در آینده نه چندان دور دارند و این شم و اشراف اطلاعاتی شما است که تعیین کننده انتخاب و شکار این سهام در کف قیمت و دریافت سودهای شیرینی در بلند مدت است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false