×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که جمعی از مسافران نوروزی امسال با برپائی ۵۱ هزار و ۷۳۳ تخته چادر در بوستان ها ، حاشیه خیابان ها و میادین شهرهای استان ، تعطیلات خود را سپری کردند.

حسنی افزود : بیشترین استقبال از چادرخوابی مربوط به دور دوم سفرهای نوروزی بود که روزانه بیش از هفت هزار تخته چادر در نقاط مختلف استان برپا شد.
سفرهای نوروزی در مازندران از ۲۵ اسفند پارسال با فعال شدن ستاد خدمات سفر و ثبت وقایعی چون آمار تردد خودروئی و اقامت شبانه آغاز شد و تا ۱۶ فروردین ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا روز ۱۲ فروردین حدود ۱۱ میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در مازندران ثبت شد.
دور دوم سفرهای نوروزی در مازندران که از ششم فروردین آغاز شد به خاطر آفتابی شدن هوا که تا دهم ادامه داشت ، استقبال از چادرخوابی افزایش یافت .
معاون میراث فرهنگی مازندران گفت : در حالی که در دور دوم سفرهای نوروزی روزانه حدود هفت هزار تخته چادر در پارک ها ، حاشیه بلوارها و خیابان های شهرهای مازندران برپا شد که آمار در روزهای نخست تعطیلات نوروزی مانند روز ۲۶ اسفند تنها ۳۱۷ تخته بود.
وی افزود : از ۲۷ اسفند پارسال تا چهارم فروردین امسال هم روزانه یک تا ۲ هزار تخته چادر در برپا می شد .
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران امسال ۱۰۸ بوستان شهری را با ظرفیت اقامت ۷۰ هزار نفر شب برای چادر خوابی مسافران نوروزی اختصاص داده بود.
۲۰ بوستان جنگلی هم با ظرفیت اقامت بیش از هفت هزار نفر در این مدت میزبان چادرخوابی گردشگران نوروزی بود .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false