×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دلاور بزرگ نیا مدیر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : اهدای صنایع دستی مازندران به مسافران نوروزی در ورودی شهرهای استان بخشی از برنامه این اداره کل در تعطیلات نوروزی جاری است .

مدیر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که در تعطیلات نوروزی جاری تاکنون پنج هزار قلم صنایع دستی این استان به مسافران نوروزی اهدا شد.

وی گفت که این هدایا در ایستگاههای نوروزگاهی شهرهای مازندران به مسافران اهدا می شود تا علاوه بر انجام رسم ادب و احترام به مهمانان در مازندران ، هموطنانمان با هنرهای بومی این استان آشنا شوند .

بزرگ نیا ابراز امیدواری کرد تا با تداوم این گونه برنامه ها زمینه و بستری برای آشنایی و جذب بیشتر مردم به استفاده از صنایع دستی فراهم شود .

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از برپایی نمایشگاههای ملی و استانی صنایع دستی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های نوروزی میراث فرهنگی مازندران یاد کرد و گفت که ۱۲ نمایشگاه صنایع دستی ملی ، منطقه ای و استانی نوروز سال ۹۶ در شهرهای استان برپاست.

وی افزود : سه نمایشگاه از این تعداد به صورت ملی و با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان های کشور در رامسر ، نوشهر و ساری برپا شده ، ۲ نمایشگاه منطقه ای در سلمانشهر و چالوس برپاست و نمایشگاههایی هم در شهرهای رامسر ، بابل ، بهشهر ، زیراب ، پلسفید ، قائمشهر و آمل فعالیت دارد .

بزرگ نیا گفت که این نمایشگاهها تا ۱۲ فروردین فعال هستند و بیش از ۷۶ میلیاردریال صنایع دستی نوروز سال ۹۵ در نمایشگاه های صنایع دستی مازندران فروخته شد .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false