×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،شورا نهاد خدمت‌رسانی به مردم است، نهادی اجتماعی که کرسی‌های آن، کرسی خدمت و رفع مشکل شهروندان و شهر است نه کرسی سیاست و قدرت، اما گاهی در داخل همین شوراها شاهد اختلافات و جبهه‌گیری‌های سیاسی هستیم.

انتخابات شوراها برای برگزیده شدن افرادی است که تنها با قصد گره‌گشایی از کار شهر و شهروندان وارد آن می‌شوند، اما گاهی با اشخاصی روبه‌رو می‌شویم که برای رسیدن به قدرت و نشان دادن موضع‌های سیاسی خود از این کرسی‌های اجتماعی پلی می‌سازند و فراموش می‌کنند که برای چه اهدافی بر روی آن صندلی‌های مردمی جا خوش کرده‌اند.

این روزها بحث داغ انتخابات در شوراهای شهر و روستا بیشتر از هر موضوعی خودنمایی می‌کند، مردم در گوشه و کنار شهر، در مغازه‌ها، در تاکسی‌ها، در صف نانوایی‌ها و … از کاندیداهایی سخن می‌گویند که با وعده‌های مختلفی قصد تصاحب کرسی‌های انتخاباتی را دارند.

وعده‌هایی که گاه به حقیقت نزدیک است و گاهی فرسخ‌ها با آن فاصله دارد، اما در هر صورت آنچه که برای مردم اهمیت دارد تنها تحقق آن وعده‌ها است و بس.

تاثیرگذارترین عامل در انتخابات، رای مردمی است که سرنوشت شهر و کشور خود را رقم می‌زنند. مردمی که با انتخاب خود، صندلی‌های قدرت را ازآن اشخاصی می‌کنند که باید به نمایندگی از طرف آن‌ها شهری را اداره کنند و برای رفع مشکلات همین مردم شهرشان، گام بردارند.

شخص منتخب باید بداند که این کرسی قدرت را تنها با رای مردم تصاحب کرده‌است و بدون حضور مردم در پای صندوق‌های رای، هرگز قادر نبود قدرت را در دست بگیرد، قدرتی که تنها باید در راستای تحقق آرمان‌های مردمی به کار گرفته شود.

حضور مردم است که زمینه‌ساز تحقق وعده‌های کاندیداها را فراهم می‌کند. وعده‌هایی که پس از انتخاب شدن در برخی موارد از صفحه افکار کاندیداها محو می‌شود و می‌شود همان وعده تو خالی.

شورا نهاد خدمت رسانی به مردم است، نهادی اجتماعی که کرسی‌های آن، کرسی خدمت و رفع مشکل شهروندان و شهر است نه کرسی سیاست و قدرت، اما گاهی در داخل همین شوراها شاهد اختلافات و جبهه‌گیری‌های سیاسی هستیم.

اختلافاتی سیاسی که بستری می‌شود برای دوری از هدف اصلی این نهاد که همان باز کردن گره از کارمردم است.

اعضای شورا با هر تفکر و اعتقادی تنها منتخب مردمی هستند که برای کمک‌رسانی به آن‌ها وارد آن حوزه شده‌اند و الا برای به‌دست آوردن قدرت و موضع‌گیری‌های سیاسی چرا این نهاد مردمی و اجتماعی را برگزیدند، چرا به فریب دادن افکار عمومی با وعده‌های تو خالی  و واهی روی آوردند.

در برخی موارد کرسی‌های شورا به افرادی تعلق می‌گیرد که نه تنها دردهای مردم برایشان اهمیتی ندارد، بلکه تنها برای خودی نشان دادن و پیچیدن آوازه‌شان در شهر، این همه هزینه و زمان صرف می‌کنند.

شخصی که مسؤولیتی را بر عهده می‌گیرد باید وظایف خویش را به درستی بشناسد و تعهداتی را که در مقابل پذیرفتن مسوولیتی برعهده گرفته‌است به درستی به انجام رساند، اما در موارد اندکی شاهد حضور افرادی بر روی این کرسی‌ها هستیم که فراموش می‌کنند واژه مسؤولیت یعنی چه و هر آن حاضر به ترک این صندلی‌ها و تصاحب کرسی‌های بالاتری هستند.

افرادی که از همین مردم پلی ساختند برای رسیدن به قله قدرت، اما نمی‌دانند که این صندلی‌ها و این قدرت تنها روزی برای توست و روزی برای شخصی دیگر.

گرچه هدف شورا احقاق حقوق شهروندان و سوق دادن جامعه به سمت جامعه‌ای آرمانی است، اما جبهه‌گیری‌های و دسته‌بندی‌های سیاسی، این نهاد را از وظیفه اصلی خود به بیراهه می‌کشاند و در عمل، مردم را نسبت به انتخابات و وعده‌های به دنبال آن بدبین می‌کند.

افرادی که برای انتخابات شوراها کاندیدا می‌شوند باید بپذیرند که در کنارشان اشخاصی با افکار و عقاید مختلفی حضور دارند که همگی یک هدف واحدی را باید فریاد کنند و آن مردمی بودن اهداف‌شان است.

کاش افرادی کرسی‌های انتخاباتی را تصاحب کنند که برای هدفی والا که همان تحقق آرمان‌های مردمی است، گام بردارند، نه اینکه بر روی صندلی‌های قدرت و سیاست جا خوش کنند./ خبرگزاری فارس

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false