×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مهندس فرزین فرهادی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : مشکل اصلی در مزارع شالیزاری این استان نداشتن زهکشی فرعی است که از کشاورزان می خواهیم نسبت به تجهیز و نوسازی با مراکز خدمات جهاد همکاری کنند .

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران  با اعلام اینکه بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران تحت پوشش تجهیز و نوسازی قرار گرفته است ، گفت که این امر تراکم زهکشی به خصوص زهکشی فرعی در سطح مزارع را بالا می برد.

وی به اعتبار از محل فایناس خارجی برای تجهیز ونوسازی در اراضی شالیزاری اشاره ایی کرد و گفت که اگر استقبال کشاورزان از این موضوع خوب باشد بنا است تا امسال از این محل ، نسبت به احداث شبکه فرعی آبیاری زهکشی انجام شود.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران همچنین با بیان اینکه طی سال گذشته از محل اعتبارات ملی و استانی برای بالا بردن راندمان مصرف آب و افزایش بهره بری آب در اراضی شالیزاری طرح های خوبی اجرا و یا در دست اجرا است که تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می رسد ، گفت : عمده این طرح ها مربوط به طرح سامانه نوین آبیاری است.

فرهادی اعتبار برای طرح آبیاری قطره ایی را ۳۵ میلیارد تومان که بخشی از آن جذب شده است اعلام کرد و افزود : تاکنون بیش از ۳۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری و زراعی تحت پوشش این سامانه قرار گرفته است .

وی اعتبار لاینیگ و پوشش بتنی کاناهای آبرسانی در مزارع شالیزاری را هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود : این اعتبار از محل اعتبارات ملی برای استان تخصیص داده شده است .

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مازندران بحث دیگر در راستای آب و خاک را تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که بسیاری از این طرح ها در هفته جهاد به بهره برداری می رسد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false