×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: با اجرای خطوط ریلی درون شهرک های صنعتی مازندران این مجموعه ها به مسیر خطوط راه آهن متصل می شوند و از این طریق حمل و جابجایی بار و کالای شرکت ها انجام می شود .

  مدیر کل راه آهن شمال کشور افزود : در جلسات شرکت راه آهن شمال و شهرک های صنعتی مازندران موضوع ایجاد خطوط ریلی درون شهرک های صنعتی استان مطرح شد .
وی ادامه داد : در این جلسات تصمیم گرفته شد تا هر یک از شهرک ها و نواحی صنعتی مازندران اقدامات اولیه مورد نیاز برای ایجاد زیر ساخت ها برای این منظور را از قبیل تملک اراضی و ریل گذاری درون مجموعه های خود را انجام بدهند .

مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به اینکه اقدامات بعدی بعد از انجام امور زیر ساختی را شرکت راه آهن انجام می دهد ، اضافه کرد : کارهایی از قبیل اتصال خط راه آهن شمال کشور به این خطوط درون شهرک های صنعتی و جابجایی بار توسط واگن های باربری از دیگر اقدامات برای این منظور است .

وی اثرات و تبعات اجرای این پروژه را کاهش حجم ترافیک و تصادفات در جاده های مازندران دانست و گفت : هم اکنون که جابجایی و حمل بار از طریق خودرویی انجام می شود همواره حوادث جاده ای تهدید کننده است .

حدود یکهزارو ۴۵۰ واحد تولیدی استان مازندران در ۳۹شهرک و ناحیه صنعتی مستقر و فعالیت دارند .

هم اکنون برخی بنادر و شرکت های بزرگ مازندران از جمله بندر امیرآباد ، البرز مرکزی و نیروگاه برق نکا با ریل گذاری مسیر درون مجموعه ها خود بارگیری و جابجایی کالاها و بارهای خود را از طریق راه آهن انجام می دهند .

در حال حاضر سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار از طریق مسیر راه آهن شمال جابجا می شود .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false