×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ محسن بخشی مدیرکل پست استان مازندران در نشست خبری ویژه روز جهانی پست ضمن گرامیداشت نهم اکتبر مصادف با ۱۷مهر روز جهانی پست گفت:افزایش شبکه‌های مجازی مانع استفاده از پست نمی‌شود.

مدیرکل پست استان مازندران اظهار داشت: ۱۹۲ کشور از جمله ایران اسلامی عضو اتحادیه جهانی پست مستقر در سویس هستند.

وی با بیان اینکه سه هزار سال پیش فرآیند خدمات پستی از ایران نشات گرفته است ، افزود: دنیا معتقد است که منشا خدمات پست از ایران اسلامی استارت زده شد.

بخشی با بیان اینکه در گذشته پست به شیوه سنتی اداره می‌شد ، اما در دنیای امروز پست حرکت‌های نو را ایجاد کرده است ، گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان ترافیک پستی به میزان هر نفر ۷.۱ و در مازندران ۶.۲ بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در برخی کشور‌های توسعه یافته مثل سوئیس و کانادا ۸۰۰ مرسوله به ازای هر نفر است بنابراین یک رابطه معناداری بین این آمار وجود دارد یعنی اینکه هرچه اینترنت و شبکه‌های مجازی افزایش یابد مانع استفاده مردم از پست نمی‌شود.

مدیرکل پست استان مازندران با بیان اینکه خودپستچی‌گری در دنیا جرم محسوب می‌شود ، اما در ایران هر ارگانی درب منزل مردم را می‌زند و این میزان امنیت مردم را به حداقل می‌رساند ، بیان داشت: در دنیای توسعه یافته هر نهادی و هیچ فرد و سازمانی از نقطه‌ای به نقطه‌ای جابه جا شود وظیفه دارد به اداره پست آن محل مراجعه کند چرا که احراز مکانی برای آن کشور مهم است.

وی به اهمیت نصب بارکد‌های پستی (QR code) برای حذف خود پستچی گری اشاره کرد و اظهار داشت: بارکد‌های پستی (QR code) حاوی اطلاعات کد‌های پستی واحد‌های مسکونی ، تجاری ، اداری با قابلیت به‌روزرسانی ، نبود نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک ، امکان ارائه اطلاعات شهرداری مورد نیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط با آن ، نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی به‌روز معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست از جمله مزایای پلاک‌های هوشمند جدید نسبت به پلاک‌های قدیمی به شمار می‌آید.

مدیرکل پست استان مازندران ، پیش بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن بارکد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا از جمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس دهی به شهروندان است از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید برشمرد.

بخشی با بیان اینکه در دنیای توسعه یافته ۱۲ مرسوله پستی از ۸۰۰ تا فیش حقوقی کارمندان است چرا که شخص اجازه دریافت فیش را ندارد و مامور پست باید فیش را در اختیار فرد کارمند قرار دهد ، افزود: این فعالیت پست یعنی احراز مکان ماهیانه و این امنیت شهر و کشور را حفظ می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه ۶۰۰ هزار مکان در حوزه روستا هنوز شناخته شده نیست و بانک اطلاعاتی از آن وجود ندارد ، گفت: تفاهم‌نامه بین مدیرکل روستایی استانداری مازندران و پست استان برای تهیه بانک اطلاعاتی حوزه روستا‌های استان منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مهر سال گذشته تا مهر امسال ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار مرسوله در استان جابه جا شده است ، گفت: به صورت شبانه روزی ۵۰ هزار مرسوله در استان رد و بدل می‌شود و از این تعداد، ۳۵ هزار مرسوله وارده و ۱۵ هزار مرسوله هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false