×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین و چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب توسط این اداره کل اظهار داشت: کتاب‌های مختلفی با موضوع نقش مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در دست تهیه داریم که نیاز به همکاری برای جمع آوری اطلاعات و تأمین بودجه برای چاپ هستیم.

مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مازندران از تهیه و تدوین ۱۲۳ عنوان کتاب عملکردی با هماهنگی و همکاری استان گلستان در میان مدت خبر داد و موضوعات این کتاب‌ها را در خصوص نقش نهادها، سازمان‌ها، یگان‌ها و مردم در دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار ملکی تدوین و چاپ کتاب‌های نقش جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی، سازمان انتقال خون مازندران و بنیاد شهید استان را از جمله کتب در دست تهیه این اداره کل برشمرد و افزود: نهضت جمع آوری خاطرات رزمندگان در سطح ادارات استان نیز با همکاری استانداری مازندران در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه استاندار مازندران جمع‌آوری خاطرات رزمندگان را به فرمانداری‌ها ابلاغ کرد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا این کار احیا شود، در این موضوع حوزه بسیج هم می‌تواند به ما کمک کند چرا که ظرفیت‌های زیادی در این بخش نهفته است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از جمع آوری ۳۰ هزار ساعت خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان در سطح این استان خبر داد و ادامه داد: ۲۵ هزار ساعت خاطره مربوط به خانواده شهدا و مابقی مربوط به رزمندگان است که باید از طریق جدی گرفتن نهضت جمع آوری خاطرات تکمیل شود.

این مسئول همچنین از تهیه و چاپ هشت عنوان کتاب از نقش مبارزان جنگل در تثبیت انقلاب و مقابله با معاندین خبر داد و گفت: داشته‌های فرهنگی و تاریخی مازندران هویت تک تک مردم این استان است که باید در قالب کتاب و محصولات فرهنگی در تاریخ ماندگار شود.

وی همچنین به تولید حداقل ۷۰۰ عنوان کتاب جنبی در کنار کتاب‌های تاریخ عملکردی در برنامه‌های بلندمدت این اداره کل اشاره کرد.

ملکی به اهمیت همکاری برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران در ساری اشاره کرد و گفت: شروع ساخت این مجموعه در آستانه سال سیزدهم قرار گرفته است ولی هنوز به اتمام نرسیده و نیاز به کمک مالی دارد.

وی با اظهار اینکه مطالبات مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی‌تر شده است، متذکر شد: از آن جایی که همه دستگاه‌های اجرایی با مشکلات بودجه‌ای مواجه هستند، برای تداوم عملیات این طرح به کمک خیرین نیازمند هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false