×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها و اتصال همه مدارس استان به اینترنت پرسرعت در سال جاری خبر داد و با بیان اینکه دو برنامه راهبردی در حوزه زیرساخت در استان در حال اجرا است، افزود: برنامه نخست ما پیگیری و اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در راستای تحقق شبکه ملی ارتباطات است.

وی یکی از مزیت‌های این پروژه را افزایش چند برابری سرعت و پایداری شبکه ارتباطی استان مازندران بیان کرد و گفت: در این راستا پوشش ۳۵۰ هزار خانوار از مجموع ۱۰ میلیون خانوار کشور در سال جاری تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری برنامه اتصال تمامی مدارس دولتی در استان به اینترنت پرسرعت بر بستر شبکه فیبر نوری اجرا می‌شود و علاوه براین پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نیز برای تأمین پوشش مکالمه و اینترنت همراه در دستور کار است.

اعزی یادآور شد: تاکنون اتصال ۲۴ روستای استان توسط مجری طرح توسعه ارتباطات توسعه وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد و در یک سال گذشته ۹۶ روستای استان تحت پوشش شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران یکی از برنامه‌هایمهم را اجرای پنجره واحد در استان بیان کرد و گفت: این طرح در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول استعلام بین دستگاهی و فاز دوم صدور مجوزها خواهد بود و فاز اول آن توسط استاندار رونمایی می‌شود.

اعزی در خصوص آخرین اطلاعات و آمار پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX در شهر بابل گفت: طراحی ایجاد شبکه فیبر نوری در شهر بابل شامل ۱۶۸ کیلومتر است که ۵۰ کیلومتر آن تا کنون اجرا شده و اتصال ۲۵ سایت این شهرستان به شبکه فیبرنوری صورت پذیرفت.

وی در ادامه افزود: انجام پروژه فیبر نوری در شهر بابل در سه فاز اجرایی خواهد شد که در فاز نخست حدود ۲۵ هزار خانوار و در فاز دوم ۳۰ هزار و در فاز سوم به ۲۵ هزار خانوار بابلی تحت پوشش شبکه پرسرعت فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان مازندران گفت: برآوردهای ما از سرمایه گذاری مورد نیاز، حدود ۱۴۲ میلیارد تومان می‌باشد و برنامه زمان بندی اتمام این پروژه در شهر بابل تا آخر مهرماه می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران در خاتمه خاطر نشان کرد: انجام پروژه نهضت فیبر نوری در استان مازندران در سایر شهرها نیز در حال انجام مذاکرات نهایی با شهرداری‌ها می‌باشد و نهایی سازی تفاهم نامه میان شهرداری‌ها و شرکت‌های دارای مجوز FCP با حمایت استاندار مازندران و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: در شهرهای آمل ، محمودآباد ، چالوس ، فریدونکنار و ساری شبکه فیبر نوری توسط شرکت ایرانسل جهت اتصال سایت‌ها احداث شده است و البته این پروژه در شهر قائمشهر نیز در دست اجرا است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false