×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران با تنش آبی روبه‌رو هستیم، تدبیر مدنظر برای کنترل کم‌آبی را حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در سطح استان اعلام کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه در ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران با تنش آبی روبه‌رو هستیم، تدبیر مدنظر برای کنترل کم‌آبی را حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در سطح استان اعلام کرد.

بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به اینکه امسال مازندران با کاهش بارندگی‌ها و تنش‌های آبی فراوان روبه‌روست گفت: این تنش به دلیل تغییر اقلیم بوده و برای آبرسانی اجرای پروژه‌های زیادی را در شرق و غرب مازندران در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه در تنکابن، منطقه نشتارود و در بازار محله و خرم‌آباد و شیرود و سنگرمال طرح های آبرسانی در حال اجراست تصریح کرد: بهسازی چاه‌ها در نشتارود را داریم و حفر چاه کمک می‌کند تا مشکلات تنش آبی این منطقه رفع شود. از مردم منطقه استدعا دارم در بحث تنش آبی امسال در حفر چاه و همینطور بهسازی چاه‌های موجود همکاری کنند.

برارزاده ادامه داد: “مازی بن” و “کترا” از روستاهایی هستند که تحت پوشش آب و فاضلاب بوده ولی برای اضافه کردن ظرفیت آبی نیاز به حفر چاه داریم. شرکت آب منطقه‌ای باید برای حفر چاه با رعایت ضوابط مجوز صادر کند و این حفر چاه مختص “مازی بن” و ۴ روستای منطقه نیست بلکه زمانی که چاه حفر می‌شود همه مردم باید از این آب استفاده کنند و قطعاً از انحصاری کردن چاه برای یک روستا پرهیز می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حفر چاه در کترا ملاک نیست و همه روستاها باید به یکدیگر کمک کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران درباره تنش آبی امسال گفت: امسال از سال‌های خاص در مقوله کم آبی است و به دلیل کاهش بارندگی و بارش برف، رودخانه‌های استان فصلی کم آب شده‌اند و با کاهش سطح آب سفره زیرزمینی روبه‌رو هستیم و سطح آب چاه‌ها پایین رفته است. ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران با تنش آبی روبه‌رو هستند که در پیک مصرف ۱۷۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش دبی برای ارائه خدمات داریم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بهسازی چاه‌ها را داشتیم که سبب شد ۹۲۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت چاه‌ها افزوده شود. برای عبور از بحران تنش آبی سال ۱۴۰۲ تلاش داریم بهسازی چاه‌ها را اجرا کنیم و در این خصوص حفر ۲۰ حلقه چاه جدید در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی بهسازی چشمه‌ها را از دیگر اقدامات در مازندران دانست و با تأکید بر اینکه ۱۲۰ حلقه چاه داریم و با بازسازی آن‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت منابع تأمین آب افزوده می‌شود بیان کرد: چاه‌های تحقیقاتی در حوزه آب منطقه‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد و چاه‌های کشاورزی در اختیارمان قرار گرفته و نیاز است دستگاه های کُلرزنی را برای چاه‌ها در نظر بگیریم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false