×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سید علی قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در گردهمایی آموزشی در ساری روند کنونی نظام آموزشی را مطلوب ندانست و افزود: وضعیت فعلی آموزش و پرورش پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست و با ادامه این روند نیازهای آینده جامعه را نیز پاسخگو نخواهد بود .

وی این سازمان را نیازمند رویکرد جدید دانست و اظهار داشت: در تمامی سطوح آموزش و پرورش باید به دنبال رویکرد جدید باشیم .

قاسمی با اشاره به هفته پژوهش، گفت: یکی از رویکردهای جدی ما در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت توجه به پژوهش در بخش‌های آموزشی است؛ به‌طوری که نظام آموزشی بتواند به پژوهش تکیه کرده و معلم‌ها نیز پژوهشگر باشند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت تخصصی نیازمند پژوهش است، تصریح کرد: مدارس پژوهش‌محور و تربیت دانش‌آموزانی که پژوهش را سر لوحه کارهای آموزشی و یادگیری قرار دهند از رویکردهای جدی آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: همه کنشگران تعلیم و تربیت باید به مقوله پژوهش توجه نشان داده و پیوسته مسائل و چالش‌ها را جستجو و برای برون‌رفت از آنها چاره‌اندیشی کنند و راهکار ارائه دهند .

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با تاکید بر اینکه رسیدن به فهمی مشترک در همه اجزای تعلیم و تربیت امری مهم است، گفت: زمانی آموزش و پرورشی پویا داریم که بتوانیم به خوبی فرزندان این سرزمین را برای جامعه آماده کنیم.

وی از کاهش میانگین سنی مدیران مراکز آموزشی خبر داد و این امر را ابتکاری جالب عنوان کرد و افزود: امسال در انتصاب مدیران تمرکز و سن مدیرانی که منصوب شدند، حدود چهار سال کاهش داشته است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه نباید در تمامی سطوح منتظر فرمان باشیم، خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی هنگامی‌ که معلم وارد کلاس می‌شود، فرمانده است و اگر رویکردهایش به سمت مثبت تغییر پیدا کند می‌توانیم آموزش و پرورشی موفق داشته باشیم

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false