×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، سیاوش رضوانی مدیر بندر امیرآباد بهشهر شامگاه دوشنبه ۴ دی ماه در بازدید منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بندر امیرآباد بهشهر، اظهار کرد: بندر امیرآباد بزرگ ترین بندر شمال کشور است که از نظر وسعت اراضی و حجم عملیات تخلیه و بارگیری و صادرات در زمره سه بندر بزرگ ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد حدود یک هزار هکتار اراضی دارد و تا دو هزار هکتار قابل توسعه است، افزود: در سال ۸۸ این بندر ۹ پست اسکله داشت و در حال حاضر ۱۵ پست اسکله دارد که کالاهای فله و غلات را تخلیه و بارگیری می کند.

مدیر بندر امیرآباد بهشهر خاطرنشان کرد: این بندر یک پست اسکله رو- رو ریلی دارد که تا کنون حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در نیمه اول ۹۷ به بهره برداری می رسد که می تواند ریل مازندران را فعال کند زیرا با افزایش صادرات و ترانزیت در آینده نزدیک همه نوع کالایی از طریق شناورها و کشتی ها به بندر امیرآباد وارد می شود و می توان از طریق اسکله رو- رو ریلی تخلیه و بارگیری کرد تا به استان های مختلف کشور ارسال شود.

رضوانی گفت: بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد صورت گرفته است که شامل سورتینگ، مخازن روغن های خوراکی، سیلو، سوخت، انبار و کارخانه های تولید کاغذ، گچ و فولاد می شود.

وی با بیان اینکه با ۲۰ سرمایه گذار جدید قرارداد حضور و تولید در بندر امیرآباد بسته شده است، افزود: در مجموع حدود ۳۰ سرمایه گذار ایرانی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد سرمایه گذاری کردند و حدود ۳۰۰ هکتار اراضی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد آماده واگذاری به سرمایه گذار وجود دارد.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر تصریح کرد: علاوه بر واردات کالاها؛ برنامه هایی برای صادرات و ترانزیت کالا در بندر امیرآباد داریم اما با توجه به اینکه در حال حاضر محدودیت تنوع کالا در بنادر دریای خزر وجود دارد باید تنوع کالاهای صادراتی افزایش یابد.

رضوانی اظهار کرد: در حال حاضر مخازن روغن خوراکی بندر امیرآباد ۳۰ هزار تن ظرفیت دارد و در طرح جامع تا ۸۰ هزار تن طراحی شده است که روغن خوراکی بسیار باکیفیت از اکراین و روسیه به بندر امیرآباد وارد و میان کارخانه های روغن کشور توزیع می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد ۷٫۵ میلیون تن در سال است، افزود: تا کنون بیشترین میزان تخلیه و بارگیری در این بندر ۴ میلیون تن بوده است.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۵ درصد ترانزیت کالا از بندر امیرآباد انجام می شود و این وضعیت خوب نیست به همین دلیل در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی، صادرات و ترانزیت کالا را در بندر امیرآباد توسعه دهیم./ ایسنا

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false