×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور امام جمعه موقت ساری در سخنرانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران اظهار کرد: دین اسلام برای هدایت انسان از سوی حضرت نور است.

وی افزود: دین بر دو اصل استوار است یکی قانون که کتاب قرآن کریم است و دوم رهبر و رهنما که وجود پیامبر اکرم(ص) و آل او است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه دین بر سه محور قرار دارد خاطرنشان کرد: اعتقادات یا همان اصول دین، احکام عملی یا فروع، اخلاق یعنی آداب زندگی محوریت‌های دین هستند.

این مسؤول با بیان اینکه دین زمان و مکان ندارد و دایمی است و برای همیشه تاریخ در جایگاه خود قرار دارد یادآور شد: اینکه برخی می‌گویند دین قدیمی شده نادان، جاهل و معانداند.

یوسف‌پور افزود: علت ماندگاری دین، فطری و عقلی بودن آن است و تا جایی که انسان، فطرت و عقل باشد دین هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه دین پشتوانه الهی دارد بیان کرد: خداوند حافظ دین است، این حقیقت ماندگار است و از بین رفتنی نیست.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به آثار و برکات دین تصریح کرد: نجات از ظلمات و هدایت به سمت نور از برکات دین بوده که به زندگی انسان معنا می‌دهد، کسی که از دین خارج شود از حقیقت و فطرت خود خارج شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه دین انسان را از پوچ و بی‌هویتی نجات می‌دهد افزود: یک فرد دیندار اگر تمام دنیا از بین برود احساس تنهایی نمی‌کند به دلیل اینکه خدا را می‌بیند.

یوسف‌پور با بیان اینکه دین بزرگ‌ترین پیوند اجتماعی را شکل می‌دهد خاطرنشان کرد: جامعه مدینه فاضله از برکات دین است.

وی گفت: ایمان و عمل باید کامل و خالص باشد، دین را باید زنده کرد تا در جامعه حیات پیدا کند و سبک زندگی قرآنی در جامعه شکل بگیرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بزرگ‌ترین مسئله سیاسی دنیای اسلام تصمیم ترامپ در مورد قدس است افزود: اقدام خصمانه ترامپ علیه قدس و فلسطین تبعات زیادی داشت و به سرعت به عنوان یک مسئله سیاسی بین‌المللی در آمد.

این مسؤول با بیان اینکه این تصمیم برای سران عربی منطقه رسوایی و شرمندگی خاصی بوجود آورد که باید پاسخگو باشند اظهار کرد: این عمل نشان قدرت آمریکا نیست نشان سردرگمی و آشفتگی آنها است.

یوسف‌پور ادامه داد: این تصمیم کمکی به رژیم اشغالگر قدس نکرد و بستر نابودی آن را فراهم کرد.

وی افزود: تکلیف شرعی و الهی این است که همه از امت فلسطین حمایت کنیم و مردم ایران اسلامی در حد توان به دفاع از مردم قیام کنند و از سردار سلیمانی می‌خواهیم تا راهکارهای‌های دفاع داده و در این زمینه را اقدام کند.

امام جمعه موقت شهرستان ساری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح خاطرنشان کرد: جایگاه علم و نخبگان در جامعه جایگاه ویژه است ترقی و پیشرفت استقلال به علما و دانشمندان است.

این مسؤول با اشاره به طرح جدایی دین از سیاست ادامه داد: این طرح استعماری هرچه توانست بر سر فرهنگ و عقیده مردم آورد هویت و فرهنگ دینی و استقلال کشور را خدشه‌دار کرده بود.

یوسف‌پور بیان کرد: وحدت علما و دانشمندان و طلاب از ضروریات دینی و ملی و مذهبی است همه باید با وحدت همدلی و هم سویی این وظیفه مهم را انجام دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false