×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخدادشمال ؛ مجید چگینی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز ایران در آئین کلنگ زنی طرح گاز رسانی به ۱۸۵ روستای سه شهرستان نوشهر ،نور و آمل با اشاره به دست‌آوردهای بعد از انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون پاک شهدا هم اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور گاز دارند که شامل ۲۶۰ شهر و ۳۵ هزار روستا می شود و در ۳ سال آینده نیز ۷ هزار شهر و روستا، از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

قاسم مایلی مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعداد ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار مشترک در استان مازندران از نعمت گاز بهره مند هستند، گفت: تعداد ۹۰ درصد این مشترکان در بخش روستایی است و ۵۰ روستا نیز در دهه فجر امسال گاز دار می شوند و همچنین تعداد ۱۷۵ روستا نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۱ گازدار خواهند شد.

وی تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران هیچ مشکلی در بخش بودجه ای ندارد و خرید بخشی از لوله های منطقه انجام و با ۵ الی ۶ پیمانکار در سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به نقش ویژه و موثر روستائیان ما در پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در حال حاظر وظیفه این است که روستاهایی را از امکاناتی که در دوران حکومت پهلوی بی نصیب بودند را دائر شود.

وی افزود: امروز نگاه این است که اگر گاز به روستایی می رود اقتصاد آن روستا باید به حرکت در آید اگر امکاناتی با هزینه های سنگین به روستاها می رود این امکانات باید موجب تحول در روستاها بشود.

استاندار مازندران تصریح کرد: یکی از دغدغه ها و گرفتاریهای امروز این است که علیرغم گسترش امکانات روستاها، شاهد خالی شدن از سکنه هستیم.

حسینی‌پور یادآورشد: این مشکل بیشتر روستاهای درحال حاضر است و شرایطی دارند که جوانان پذیرفتن که شغلهای ضعیفی را در شهرها انتخاب کنند ولی از روستاها خارج بشوند زیرا وقتی یک موضوع در یک مقطع تاریخی به عنوان یک فرهنگ و به رویه تبدیل می شود و آن مهاجرت به شهرها است.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از بردن امکانات به روستاها مهاجرت معکوس به روستاها است امروز در استان مازندران به دنبال احیای اقتصاد روستاها هستیم.
حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در روستاهای استان مازندران، تعاونی روستایی برای رشد و توسعه اقتصاد دائر می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false