×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر فرامرز سپری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از اجرایی شدن طرح برق امید در استان خبر داد و از مشترکان خانگی خواست تا با مشارکت در این طرح از تخفیف صد درصدی بهای برق مصرفی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت:طرح برق امید شکل اجرایی مصوبه هیات وزیران در باره رایگان شدن برق مصرفی مشترکان کم مصرف است که دوم شهریور ماه امسال اعلام شد.

سپری عنوان کرد؛ طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای مصرف آن نیز از عملکرد مشترکان در سال‌های گذشته استخراج شده است. بر اساس برآوردهای اولیه به طور میانگین حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف قرار دارند که می توانند از مزیت طرح برق امید بهره مند شوند.

سپری یادآور شد؛ پایش وزارت نیرو نشان می دهد که ۱۵ درصد از مشترکان برق خانگی کشور پرمصرف و ۵۵ درصد بقیه هم در محدوده ” خوش مصرف ” قرار دارندهستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت؛ طرح برق امید یا رایگان شدن مصرف برق برای ۳۰ درصد از مشترکان ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوارها ندارد ، بلکه براساس میزان مصرف برق آنها است و به همین دلیل هم شرکت توزیع برق مازندران از مشترکان خانگی خواسته است تا با شرکت در طرح برق امید ، از فرصت ایجاد شده از سوی دولت برای بهره مندی از مصرف برق رایگان استفاده کنند.

وی اعلام کرد : وزارت نیرو در سه سال گذشته طرح‌های تشویقی مختلفی برای عبور از پیک بار اجرا کرده است چرا که در تابستان مصرف برق افزایش بسیاری می‌یابد که باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان این که تمامی خانواده های مازندران از نعمت انرژی برق برخوردارند، افزود : ۷۰ درصد از مشترکان توزیع برق مازندران استان مشترکان خانگی هستند که از میان آنان مشترکان کم مصرف می توانند با رعایت الگوی مصرف از مزیت طرح برق امید استفاده کنند.

وی با اشاره به اعطای تخفیف هزینه های شهرداری و نظام مهندسی برای ساختمان هایی که بر مبنای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی انرژی) ساخته می شوند، اظهار داشت: مشترکان می توانند جهت معرفی اخذ وام بانکی برای نصب پنل های خورشیدی متصل به شبکه در کاربری های خانگی و پرداخت سود این وام ها از محل صرفه جویی طرح برق امید بهره بگیرند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false