×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مهندس غفاری مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران میزان تلفات برق در شبکه توزیع مازندران را از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون بر اساس گزارش شرکت توانیز حدود ۶ درصد کاهش یافته اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مگاوات ساعت انرژی در مرکز و شرق استان توزیع می شود که از این میزان ۷۲۷ هزار مگاوات سهم تلفات برق است .

رضا غفاری با بیان اینکه به طور میانگین سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان انرژی برق در استان فروخته می شود، افزود: میزان ۱۲/۹ درصد تلفات برق برابر با ۸۵ میلیارد تومان در سال است که رقم قابل توجهی برای شرکت توزیع برق و مجموعه توانیر محسوب می شود.

وی عنوان کرد ؛ هر کیلوات ساعت انرژی برق در استان مازندران ۱۱۰ تومان و میانگین کشوری حدود ۷۰ تومان است.

این مسئول با بیان اینکه استاندارد و هدف گذاری هدر رفت برای شرکت های توزیع برق در سراسر کشور زیر ۱۰ درصد است ، گفت: تمام تلاش توانیر و شرکت توزیع برق مازندران تک رقمی کردن نرخ تلفات در استان است و در این مسیر تا کنون موفق عمل کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بیشترین میزان هدر رفت انرژی برق استان در بخش توزیع را مربوط به تلفات فنی با حدود هفت درصد برآورد کرد و گفت: خرابی کنتور ها، فرسودگی خطوط ، مقاومت ذاتی سیم ها و تجهیزات شبکه در مقابل عبور جریان الکتریکی و موارد اینچنین از اصلی ترین عوامل تلفات فنی انرژی است.

شرکت توانیر گزارش میزان تلفات برق کشور طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ را بتازگی منتشر کرده که نشان می دهد در استان مازندران میزان هدر رفت از ۱۸.۷ درصد در سال ۹۳ به ۱۲.۹ درصد در پایان سال ۹۷ رسیده است.

میزان کاهش تلفات برق در شبکه توزیع مازندران طی پنج سال اخیر که بالاترین هدررفت را داشت ، که به گفته مسئولان استانی پیشرفت قابل توجهی محسوب می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false