×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در پنجمین جلسه شورای اداری استان مازندران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در تنکابن ، افزود: در شرایط تحریم اقتصادی توجه ویژه به جوانان خلاق و نوآور در حوزه علم و فناوری می تواند بسیاری از کمبودها را جبران و توطئه‌های دشمنان را خنثی نماید.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون در حوزه علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان مازندران کم توجهی صورت گرفته و از این بابت از جوانان نخبه در این عرصه رسما غذرخواهی می کنم.

حسین زادگان با بیان اینکه اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی و صنایع کوچک و متوسط است، خاطر نشان کرد : مازندران به لحاظ اقتصادی موفقیت قابل قبولی تاکنون کسب نکرده و برای جبران این عقب ماندگی ها باید از جوانان نخبه و نو اندیش در عرصه علم و فناوری استفاده کند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به وجود چهار هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام در این استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این پروژه ها اولویت بندی شده اند تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد و با راه اندازی انها شاهد افزایش سطح رضایتمندی مردم باشیم.

وی بر ضرورت پاکسازی خیابان ها و جاده های استان از زباله و نخاله های ساختمانی تاکید کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی در این امر دخیل هستند و باید عزم عمومی در این زمینه ایجاد شود.

حسین زادگان یادآور شد: مازندران ۳۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که بسیاری از نقاط قابل شنا نیست و مسافران و گردشگران باید به این موضوع واقف باشند تا با خاطره ای خوش این استان را ترک نمایند.

معاون اقتصادی استانداری مازندران نیز در این نشست گفت: شرکت های دانش بنیان مازندران ۴ میلیون یورو صادرات و ۱۲۰ میلیارد تومان هم فروش داخلی داشتند.

حسن خیریانپور با بیان اینکه استان دارای ۶ مرکز رشد فعال است ، افزود: در حال حاضر ۷۵ شرکت دانش بنیان در مازندران داریم و این استان به لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان جز ۹ استان برتر کشور است.

وی گفت: مازندران به دنبال رشد استار آپ ها با نگاه ایجاد ثروت است ضمن اینکه راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری و شبکه نوآوری در دستور کار قرار دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false