×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران در جلسه کمیسیون تحول راهور که با حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی همراه بود با اشاره اینکه طرح تابستانه پلیس از راهبردهای مهم نیروی انتظامی است، گفت: یکی از محورهای مهم طرح تابستانه پلیس، برقراری نظم و انضباط ترافیکی در معابر عمومی و محورهای مواصلاتی است که باید با قوت بیشتری پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی طی پنج ماه امسال در استان، افزود: آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در حوزه درون شهری ۲۱ درصد و در حوزه برون‌شهری هشت درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه عدم توجه به جلو بیشترین عامل حوادث رانندگی در معابر عمومی و درون شهری بوده است، تصریح کرد: عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر از دیگر علل مهم وقوع حوادث رانندگی است.

این مسؤول تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را از جمله عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها برشمرد و افزود: عدم توجه به جلو و  سبقت غیر مجاز، واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب آلودگی از دیگر عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها است.

میرفیضی مدیریت ترافیک و سیاست‌گذاری در ارتقای فرهنگ ترافیک را از مهم‌ترین مولفه‌های پلیس دانست و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه باید این مهم را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی یکی از عوامل مهم و بازدارنده در تصادفات است، اظهار کرد: توسعه آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیک نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از حوادث رانندگی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران تکرار مطالب آموزشی را یکی از عوامل آماده‌سازی افراد جامعه برای سازگاری با محیط اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: تقویت، ارتقاء و اجرای صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، موجب افزایش ایمنی عبور و مرور سالم و ایمن می‌شود.

میرفیضی با اشاره به اینکه در شهریورماه و روزهای پایانی تعطیلات تابستان قرار داریم، گفت: طرح های ترافیکی باید با دقت و حساسیت بیشتری اجرا شود و بیشترین خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی را به مردم و مسافران ارائه دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false