×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ نشست علمی بصیرتی با موضوع “تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت حرفه‌ای کردن دانشگاه ها” با حضور رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، مسئول سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان مازندران، رؤسای دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان مازندران، مسئولین کانون های بسیج اساتید و معاونین علمی پژوهشی و نیز مسئولین و اساتید دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری در سالن جلسات دانشکده برگزار گردید.

دکتر امیر حیاتی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران هدف از برگزاری این جلسه را تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت حرفه ای کردن دانشگاه ها خواند و بیان داشت: پس از اینکه انقلاب چهل سال اول را سپری کرد، بسیاری از آسیب های احتمالی بعدی، قابل مقایسه با چهل سال اول نیست زیرا امروزه نظام تنومند و قوی شده و قالب مشکلات را پشت سر گذاشته است.

وی گفت : یکی از اهداف بلند این گام، تمدن سازی و گسترش تمدن اسلامی است. یکی از نهادهایی که می تواند در این حوزه به طور عمیق ورود پیدا کند دانشگاه است و می توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها به معنی عام در جهت تمدن سازی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کنیم.

دکتر حیاتی عنوان کرد ؛ دانشگاه فنی و حرفه ای جزو محدود دانشگاه هایی است که در راستای حرفه‌ای کردن، حرفه ای شدن و حرفه ای عمل کردن گام برمی‌دارد و از مأموریت های خود خارج نشده است و شاهد و گواه این امر فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای هستند که هر کدام یک مهارت آفرین و کارآفرین هستند و در حوزه اشتغال گام بر می‌دارند.

وی در بازتعریف دانشجویی که در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بعد از فارغ التحصیلی به عنوان شهروند این نظام به استانداردها و الگوهایی دست می یابد گفت: در راستای الگوسازی باید گام‌هایی را برداریم که یکی از آنها بحث فرهنگی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران گفت ؛ در بحث فرهنگی نهادهای مختلفی می‌توانند نقش بازی کنند و بحث فرهنگی مسئول خاص یا نهاد ویژه‌ای را در بر نمی‌گیرد به گونه ای که همه دستگاه‌های حاکمیتی و آحاد ملت باید خود را مسئول فرهنگی بدانند. بخشی از مسئولیت فرهنگی نظام به عهده ما است و بازخوردهایی که در جامعه وجود دارد ممکن است به دلیل ناکارآمدی رفتاری و یا به دلیل ورود نامناسب باشد.

حیاتی تصریح کرد ؛ ما به عنوان یک شهروند، اولیا، یک پدر و مادر، معلم یا مسئول یک وظیفه سازمانی و یک وظیفه فرهنگی داریم که  هر جا ما مسئولیت فرهنگی خودمان را جدی تر و مهم تر دیدیم، بازخوردهای بسیار مثبتی می‌بینیم گفت: در راستای الگوسازی آموزش و پرورش، دانشگاه ها، دستگاه ها، رسانه ها، تلویزیون و رادیو قبل از اینکه در حوزه فضای سیاسی وارد شوند، از الگوهای مترقی، آرمانی و مطلوب جامعه اسلامی مانند سردار سلیمانی که می‌توانند جریان ساز در کل جهان باشند استفاده کنند.

وی به کلیه کارکنان دولت و خدمتگزاران به مردم توصیه نمود: همه ما وامدار شهدا هستیم و باید فارغ از هرگونه تمایلات شخصی و سیاسی، دغدغه ملی و دینی داشته باشیم. مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته شده به عنوان یک امانت و وظیفه ای سنگین است و یک روز باید پاسخگوی آن باشیم.

حیاتی افزود: آقای صداقتی پور زحمات زیادی را به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری کشیدند و وظیفه خود می دانم که از طرف خودم به عنوان یک همکار از تعامل دوستانه، برخورد و اخلاق ایشان تشکر ‌کنم. از آقای سلمانی که مسئولیت بسیج اساتید دانشکده را برعهده گرفته در فضای کاملاً دوستانه و با احترام می خواهم وظایف سازمانی که بر دوش ماست و همه ما مکلف به انجام آن هستیم را جزو اولویت اول خود بداند و همه کمک می کنیم به معنای واقعی کلمه شأن و شخصیت بسیج حفظ شود. اکنون که شما عهده دار این مسئولیت شده اید، توقع ما و سازمان این است که همچون گذشته در تعامل سازنده با دستگاه باشید تا در هرچه بهتر و تعالی تر کردن نظام، مجموعه و این واحد موفق‌تر باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه از زحمات آقای ناصر صداقتی پور مسئول قبلی بسیج اساتید دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری که به کسوت بازنشستگی نایل شدند با اهدا لوح، تقدیر و تکریم به عمل آمد و مهندس حسن سلمانی استاد گروه مکانیک و عضو هیأت علمی دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری ابلاغ انتصاب خود به سمت مسئول بسیج اساتید دانشکده را دریافت نمود. ارائه نظرات و راهکارهای رؤسای مراکز استان و حاضران در مراسم در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و حرفه ای کردن دانشگاه ها پایان بخش این جلسه بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false