×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، یک روز سرد زمستانی ساعت ۳ بعد از ظهر به اتفاق یوسف صادقی رئیس شورای اسلامی روستای هردرود قائمشهرو آقای قنبری که از اهالی روستای ملرد بودند بدون برنامه از پیش تعیین شده تصمیم گرفتیم به دیدن این روستای زیبا برویم .

 

برای رفتن به این روستا ، همراه شدیم با آقای قنبری که خودشان یکی از اهالی خوب و بنام این روستاء بودند و شب هم مهمان گرمشان بودیم.

قنبری در ترسیم نقشه راه این روستاء همراه و همگام ما بودند ؛ برای رسیدن این روستای خوش آب و هوا پس از گذر از دو راهی سنگده (فریم ) باید از ورودی جاده خطیر کوه عبور کرد ، با گذر از جاده پُر پیچ و خم فراوان که با تمام عشوه‌گری‌هایش بر زیبایی این مسیر می‌افزاید و عبور از میان جاده ، و گذر از روستاهای متفاوت که دیدن آنها هم خستگی آدم ها رو از بین میبرد می‌توان به روستا رسید.

 

روستای زیبای ملرد ، طبیعتی بکر را از خود به یادگار گذاشته ‌است ، روستایی که شب‌هنگام ، آسمانش از ستارگان بازیگوش مملو است و هنگام غروب ، اهالی محو افسون مه غلیظی می‌شوند که روستا را فرا می‌گیرد ، روستایی که خانه های کاهگلی ، مردمان خوب و نازنین و خونگرم سالیان درازی در انتظار دیدن رهگذران و گردشگران سراسر کشور، می باشند.

 

ملرد روستایی ییلاقی در۳۰ کیلومتری از شهرستان سوادکوه قرار دارد ، روستایی که منظره زیبایی را در خود جای داده‌است و آب و هوایی دل‌انگیز را با خود همراه کرده‌ است.

 

روستایی که با تلاش اهالی آن طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ای را از خود به یادگار گذاشته‌ است و منطقه ییلاقی کم‌نظیری را خلق کرده‌ است.
روستای ملرد مملو از خانه‌های رنگارنگ کاهگلی و قدیمی که از دست رنج پدران و مادران ساخته شده است که اهالی آن با همت خود ، از ورود افراد غیربومی به این روستا ، جلوگیری کردند ، بنابراین قریب‌به‌اتفاق افراد با یکدیگرنسبت خویشاوندی دارند.

خانه‌هایی که برخی از آنها هنوز بوی کاه‌گل می‌دهد و رنگ گذشته‌ای زیبا بر در چوبیش نقش بسته‌است. با قدم‌زدن در روستا ، حس تازه متولدشدن ، وجود آدمی را فرا می‌گیرد.

صبح که از راه می‌رسد ، صدای حیوانات به گوش می‌رسد و آفتاب با قامتی طلایی‌رنگ از پشت کوه ، سر بلند می‌کند تا صورت روستاییان را با روشنایی صبحگاهیش نوازش دهد.

 

در هنگام ظهر، گرمای هوا بیشتر می‌شود ، اما دل‌انگیز بودن مناظر و این طبیعت بکر، فکر هر چیز دیگر را از ذهن می‌زداید.

غروب که فرا می‌رسد ، در بیشتر موارد ، مه غلیظی آرام و بی‌صدا مانند ملکه‌ای افسونگر، تمام روستا را فرا می‌گیرد و زیبایی جدیدی بر چهره روستا خلق می‌کند.
از جمله مکان هایی که در سفر به این روستا می بایست از آن دیدن نمایند امامزاده عباسعلی است در محلی زیبا که مقبره آن از قدمت روستا خبر می دهد.

مقبره امامزاده به شکل گوش بوده و با سه ستون در مقابل ایوان و گنبدی توپی شکل مزین شده و دارای چشم اندازی فوق العاده زیبا می باشد.

امام زاده عباسعلی که با چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی بر روی تپه ای مشرف به دره ها و کوه های اطراف در بالاترین ارتفاع این روستای دیدنی قرار گرفته‌ است.

امام زاده عباسعلی این منطقه ییلاقی است که بیشتر رهگذران و گردشگران را برای استفاده از زیبایی‌هایش به سمت این روستا می‌کشاند ، منطقه‌ای در ارتفاعی بلند که روستا و جاده از آن کاملا نمایان است ، ارتفاعی که هنگام قدم‌نهادن بر روی آن ، خود را بر فراز آسمانی آبی تصور می‌کنی.

در این روستا ، میوه‌هایی بسیار خوشمزه در گوشه و کنار خودنمایی می‌کند ، ولیک ، آلوچه ، گیلاس ، آلبالو و سیب نیز چشمک‌زنان رهگذران را به سمت خود می‌کشانند.

درختان این روستا نیز مملو از درختان کهن و تنومند است که گویی از دیرباز در انتظار دیدارت نشسته‌اند ، چشمه ای کوچک در این روستای ییلاقی روان است و صدای جاری بودنش با برخورد با سنگ‌های ریز و درشت هم‌نوایی می‌کند.

روستای ملرد ، بوی خلوص می‌دهد و تمام وجودت را از زندگی پُر می‌کند ، میان انبوه درختان به هم تنیده ، پرندگان مختلفی بالا و پایین می‌پرند و از این همه نعمت ، سرمست ، آواز شادی سر می‌دهند.

هنگامی که شب با آن شال سیاهش ، سایه می‌افکند بر کوه و بیابان ، بر فراز این روستا ، ستاره‌های چشمک‌زن ، سوسو می‌کنند ، ستاره‌هایی که انگار در سیاهی شب ، به شیطنت و بازیگوشی می‌پردازند و صدای هیاهوی‌شان گوش کهکشان‌ها را پُر کرده‌است.

آسمان شب این روستا ، مملو از این ستاره‌ها است و نمایی بی‌نظیر را بر فراز چشمان خفتگان به نمایش می‌گذارد ، خفتگانی که با آسودگی خیال در هوای خنک این روستا ، سر بر بالین می‌گذارند و رویای نفس‌کشیدن در میان انبوه زیبایی‌ها را به دوش می‌کشند.

روستای زیبای ملرد از توابع شهرستان سوادکوه نیز مانند تمام نعمت‌های خداوند ، سرشار از زیبایی است و تنها عظمت پروردگار را فریاد می‌کند ، عظمتی که تنها از‌آنِ معبود جهانیان است ، پس تنها کمی بیشتر، شاکر این رحمت آسمانی باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false