×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور و رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ گفت: تاکنون حج امسال ۸ فوتی به همراه داشته است اما خوشبختانه تعداد فوتی های حج ۹۶ نسبت به سال ۹۴ خیلی کمتر است همچنین خوشبختانه بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند شور

کولیوند با اشاره به ایام تشریق بیان کرد: مخاطراتی مانند گرمازدگی، آتش سوزی و تجمعات انبوه و سقوط از ارتفاع و بیماری های واگیر و حوادث ترافیکی برای هر یک از این مخاطرات تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

رییس اورژانس کشور عنوان کرد: برای خدمت دهی مناسب تیم های امدادی و عملیاتی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه آموزش های لازم برای مقابله به مخاطرات انجام می شود، گفت: شخص بنده در کلاس ها حضور دارم و آموزش های لازم را به زائران ارائه می دهم. جلسات هم اندیشی و هم افزایی را نیز برگزار می کنیم و پزشکان مجموعه کاملا در جریان هستند و مدیران کاروان و مدیران مجموعه نیز در جریان نقش آفرینشان در ایام تشریق هستند و همراه هر ۳۰۰ نفر همراه با مدیر کاروان بر روی تابلویی بلند که آرم مرکز پزشکی و هلال احمر ایران بر روی آن نوشته شده است، این کاروان ها را همراهی می کنند و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

کولیوند ادامه داد: توصیه های لازم را برای حجاج انجام داده ایم و توصیه ما این است که زائران مرتب آب بنوشند و همراه خودشان حداقل سه بطری آب داشته باشند. با توجه به گرمای هوا و سطح شیب زمین و انرژی که ممکن است زائران از دست بدهند آموزش های لازم را به زائران ارائه داده ایم و به کاروان ها دستورالعمل های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی آموزش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۲ نفر از حجاج در بیمارستان مرکز پزشکی حج هلال احمر ایران و ۱۲ نفر دیگر از نیز در بیمارستان های سعودی بستری هستند.

رئیس عملیات پزشکی حج ۹۶ با اشاره به فوت ۸ نفر از حجاج تاکنون عنوان کرد: تعداد بیماران و تعداد فوتی های حج امسال نسبت به سال ۹۴ خیلی کمتر است. خداروشکر بیماری خاصی حجاج را تهدید نمی کند و برنامه های مدونی صورت گرفته است./ جام جم آنلاین

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false