×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران، « سید سروش ساداتی جمالی » رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران از تخصیص ۳۹ ظرفیت برای استخدام شغل مربی امور آموزش معلولان ( کاردرمانگر و گفتار درمانگر ) در استان مازندران خبر داد.

ساداتی جمالی گفت: امسال دستگاه تعلیم و تربیت دو آزمون استخدامی برگزار کرده است؛ آزمون استخدامی اول ویژه جذب آموزگار ابتدایی بود که ۸ اردیبهشت برگزار شد و آزمون دوم ویژه جذب دبیر و هنرآموز بود که ۱۲ مرداد برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ماه مهر آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مربی امور آموزش معلولین (کاردرمان و گفتاردرمان) برگزار می شود.

جمالی با اشاره به زمان ثبت‌نام در آزمون، افزود: از روز جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ فراخوان ثبت‌نام از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir منتشر شد و به مدت دو هفته متقاضیان می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند. یعنی مهلت ثبت‌نام تا ۳۱ شهریور است.

وی گفت: این افراد تحت عنوان مربی امور آموزش معلولین استخدام می شوند و به عنوان کاردرمان و گفتاردرمان در مدارس استثنایی و مراکز جامع سنجش مشغول به کار می شوند که قرار است کار توانبخشی را انجام دهند.

ساداتی گفت: روز آزمون ۲۰ یا ۲۱ مهر هست که سه روز قبل آن یعنی ۱۷ مهر که کارت ورود به جلسه آزمون منتشر می‌شود.

آزمون به صورت متمرکز در مراکز استان‌ برگزار می‌شود.

جمالی با بیان اینکه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولین شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که بر اساس شغل محل اعلام شده به صورت کتبی برگزار می شود؛ تاکید کرد: سنجش و ارزیابی صلاحیت ها و شایستگی های ( عمومی، تخصصی، حرفه ای ) مورد نیاز برای شغل مربی امور آموزش معلولین با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر آزمون کتبی صورت می گیرد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استثنایی استان با تاکید بر این که عدالت آموزشی به معنای دسترسی عادلانه همه دانش آموزان به امکانات برابر آموزشی است؛ اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اصلی‌ترین راهکارها و اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت معرفی شده و بارها در طول سند بر ضرورت تحقق آن تاکید شده است.

جمالی با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید به ازای هر ۲۵ دانش‌آموز استثنایی، یک نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی اشتغال داشته باشد؛ بیان داشت: با این وجود متأسفانه کمبود نیروی انسانی متخصص و جذب نشدن نیروهای توانبخشی در سال‌های گذشته چالش اساسی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بوده است.

ساداتی با اشاره به استخدام در شغل مربی امور آموزش معلولین اظهار کرد: شرایطی برای وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است که بتواند جذب نیروی توانبخشی متخصص برای مدارس استثنایی و مراکز داشته باشد.

وی تاکید کرد: ۴۰ درصد نمره آزمون است که شرط ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی است و ۶۰ درصد هم از طریق ارزیابی تکمیلی خواهد بود که نمره متقاضیان تعیین می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان گفت: از ۱۰۰۰ ردیف استخدامی که توسط سازمان اداری و استخدامی به سازمان آموزش و پرورش استثنایی تخصیص داده شده، ۳۹ سهمیه به استان مازندران تعلق گرفته است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false