×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، دکتر سیدهادی حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در بازدید از بنیاد مازندارن‌شناسی انوشه و دبیرخانه جشنواره وارش در بابل که با همراهی نمایندگان بابل، فرماندار بابل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: هر اقدامی در ابتدا اگر متولی داشته باشد و در انجام آن اصرار باشد حتما با موفقیت همراه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره وارش باید بدون وابستگی به جناح و حذب خاصی برگزار شود، افزود: مازندران در حوزه فرهنگ ظرفیت بالایی دارد ولی کارهای انجام شده اندک است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حتما مرکز برگزاری جشنواره در شهرستان بابل باشد ولی آن را مختص بابل نکنید و از ظرفیت افراد مستعد شهرستان‌های دیگر نیز با مرکزیت بابل استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های دیگر صادراتی برای عرضه بین‌المللی نداریم، یادآور شد: فرهنگ ایرانی اسلامی ما مهم‌ترین حوزه و قابل عرضه در سطح بین‌الملل است، سینما ایران و مازندران می‌تواند یک برند باشد.

 معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نظر وزیر ارشاد نیز برگزاری این جشنواره و ماندگاری این برند برای مازندران است اقدامی که روزی سبب افتخار کشور می‌شود.

حسینی با تقدیر از اقدامات انجام شده در بنیاد مازندران‌شناسی انوشه تصریح کرد: برای ما فرهنگ، مسلم است زیرا مرز نمی‌شناسد، ما باید داشته‌های فرهنگی خود را به دنیا عرضه کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ضروری است از کسانی که فرهنگ، اولویت آنهاست تجلیل شود، بیان کرد: ما در حوزه فرهنگ به حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله خیران نیازمندیم و نمی‎توان این بار سنگین را تنها به دوش اداره فرهنگ و ارشاد گذاشت.

وی افزود: انتظار ما از مردم این است که برای کمک به فرهنگ اگر کتاب قدیمی در منزل دارند به ما معرفی کنند تا نحوه نگهداری از آنها را به آنها آموزش دهیم.

معاون وزیر ارشاد گفت: بیمه خبرنگاران از دغدغه‌های ماست که امیدواریم همه خبرنگاران و جامعه فرهنگی زیرپوشش بیمه قرار گیرند، در حال حاضر ۳۸ هزار نفر از جامعه فرهنگی ما زیرپوشش هستند که در ۶ ماه نخست امسال ۳ هزار نفر اضافه شد.

حسینی با اشاره به اینکه در بابل موانعی برای اجرا موسیقی سنتی داریم، افزود: ۵۱ درصد موسیقی و بازپخش در دست صدا و سیما، ۲۱ درصد سهم دانلود موسیقی خارجی، ۲۱ درصد سهم موسیقی زیرزمینی‌ها و زیر پله‌ای که ممکن است حتی مجوز هم نداشته باشند و تنها یک درصد سهم ارشاد در برگزاری کنسرت کشوری است.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم وظیفه ما اجراء کنسرت و موسیقی است ولی اسلام را هم در عدم اجراء کنسرت نمی‌دانیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false