×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در مراسم نواخته شدن زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ که در هنرستان تازه تأسیس امیرکبیر بابلسر برگزار شد، با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: آموزش و پرورش پلی مطمئن میان خانواده، جامعه، آینده و جایی است که دانش آموزان می توانند آینده را بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: سیاست کلان دولت هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی است تا معضل بیکاری در جامعه حل شود و در کنار این به شاداب سازی محیط آموزشی و فرهنگی نیز باید توجه شود.

وی نقش آموزش و پرورش و مدرسه را در پیشرفت همه جانبه جامعه بی بدیل توصیف کرد و افزود: تمام دنیا به این نتیجه رسیده تنها با تربیت نیروی انسانی خوب و تقویت همین نیروها و پیشرفت اقتصاد و صنعت رقم می خورد و کشور می تواند پشتوانه محکمی برای خود ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: وظیفه مهم ما معلمان و متولیان آموزش و پرورش این است که باید در مدرسه به دانش آموز قبل از آموزش تربیت بیاموزیم و مهمتر از آن نوع دوستی و مهارت های زندگی، تحمل نظر مخالف و تفکر انتقادی، پذیرش تفاوت های فردی و حرفه آموزی از بایسته های آموزشی است.

نیکزاد گفت: سیاست کلان دولت هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های مهارت آموزی است تا معضل بیکاری در جامعه حل شود و در کنار این به شاداب سازی محیط آموزشی و فرهنگی نیز باید توجه شود.

در نظام جدید، مقطع پیش دانشگاهی حذف و به جای آن پایه ابتدایی ۶ ساله، متوسطه اول ۳ ساله و متوسطه دوم هم با استقرار پایه دوازدهم برای نخستین بار سه ساله شد.
همچنین در سطح هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش هم پایه دوازدهم مستقر و تحصیل در این مدارس هم سه ساله شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false